Recrewt

Studenter försöker råda bot på arbetslösheten för andra studenter

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 13:18 CEST

Recrewt Studenter har som ambition att sysselsätta studenter när de inte studerar. Vi inriktar oss på säsongsjobb hos privatpersoner och mindre företag över hela Sverige. Vi såg ett växande behov, både hos privatpersoner och mindre företag, och nu förmedlar vi tillfälliga jobb till studenter under sommaren.
ReCrewt är ett rekryteringsföretag som drivs av två unga entreprenörer. Verksamheten ReCrewt Studenter är det första projektet med fokus på socialt entreprenörskap.

ReCrewt är en verksamhet under Scientific Work Sweden AB ("SW") som även det startades av två studenter 2011. Inriktningen i SW är mot företag och institutioner inom den naturvetenskapliga sektorn. SW har arbetat upp ett register med nästan samtliga forskare i Sverige och kan göra effektiva efterlysningar när ovanlig kompetens efterfrågas. Utöver det rekryterar SW ingenjörer och motsvarande till företag i expansions- och utvecklingsfaser.