CAMPUS ÅRE

Studenter från Campus Åre viktiga aktörer under Åre Höstmarknad

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 11:43 CEST

För sjätte året i rad genomförs mellan den 1 och 3 oktober Åre höstmarknad. En mysig och trevlig helg där folk möts och umgås samtidigt som man kan "smaka på Åre"  fixa stugan efter besök på Åre Hem & Fritidsmässa eller varför inte gifta sig efter inspiration från Åre Fest & Bröllopsmässa.

Många viktiga kuggar för att arrangemanget ska fungera utgörs av studenter från Campus Åre som gör delar av sin utbildning under Åre Höstmarknad.

Sandra Fritzon en av studenterna som går eventutbildning har ett projekt kallat Skistar Kidspark. Sandra berättar att de får ett fantastikt bra stöd av sin uppdragsgivare " dom är positiva till alla våra idéer! och vårt projekt löper enligt uppgjord projektplan" . Just nu är man i slutskedet av planeringen.

Det är ett drygt 70 tal studenter som under några veckor intensivt planerat, haft möten, byggt och fixat för att inom sina olika ansvarsområden ta hand om alla besökare under den tid marknaden pågår.

"Våra eventstudenter har funnits ute i hetluften sedan marknaden startade, berättar Anita Nässlander utbildningsansvarig för Mötes och eventproducentutbildningen,  deras medverkan är en viktig del i utbildningen och de får värdefulla lärdomar av detta."

Kontakperson Anita Nässlander 076 147 2466

Utbildning och kompetensutveckling i Åre kommun

Campus Åre LärCentrum erbjuder möjligheter till studier och kompetensutveckling i samverkan med olika universitet och utbildare. Här finns datorer, studierum och telebildstudios som resurs för distansstudier. Här kan man studera i lugn och ro samt genomföra tentamen.

Vid Campus Åre LärCentrum genomförs yrkes- och universitets utbildningar inom turism, upplevelser och äventyr. Några utbildningar är till stor del är förlagda i fjäll och natur.

Samarbetet är nära och gott med näringsliv och entreprenörer i Åre kommun. För den som vill starta företag erbjuds stöd och hjälp via Arena för Entreprenörskap.

Campus Åre LärCentrum drivs av Åre kommun

Sture Karlsson