Jobbavitt AB - Ungdomspool.se

Studenter med gott ÖLSINNE sökes till Jobbavitt AB

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 09:14 CEST

Studenter med gott ölsinne sökes.

Jobbavitt AB som står bakom den nationella webbplatsen Ungdomspool.se söker nu omgående 36 marknadsförande studenter för en informationskampanj vid alla landets universitet och högskolor.

De sökande ska "kunna häva öl" och "delta i klädstreck" samtidigt som de informerar andra studneter om det listiga koncept som erbjuds av ungdomspool.se

I regi av ungdomspool.se kan alla ambitiösa ungdomar i hela landet erbjuda sina grannar hushållsnära tjänster (städning, barnpassning, gräsklippning mm) och få hela priset som lön. Ungdomspool.se använder sedan RUT-avdraget för att bekosta moms, skatter, pensionsinbetalning till ungdomen, bonus till ungdomen samt till försäkring och administration.

- Det här är ett sinnrikt sätt för att få ungdomar att ta ett första steg ut på arbetsmarknaden. Inte nog med att de får en bra timpeng, de får tjänstgöringsintyg att visa upp när de söker jobb också, säger företagets VD Henrik Lindgren, som för övrigt har Sveriges näst enklaste telefonnummer: 0123-45679.

Vill du göra en samhällstjänst och hjälpa ungdomarna att tjäna pengar och få arbetslivserfarenhet? Registrera dig på ungdomspool.se och låt en ungdom städa åt dig för 100kr/h.

Är det möjligt att privatpersoner kan bidra till att få ut ungdomar på arbetsmarknaden, genom att städa mindre?

Ja, med ungdomspool.se gör man en god gärning om man låter en ungdom sköta hushållssysslor för en billig timpeng! Ungdomen, får bra lön, pensionsinbetalning, arbetslivserfarenhet, kundkontakt och tjänstgöringsintyg.

Och för kunden är jobbet ändå både prisvärt och försäkrat!