Sendus

Studenter vill minska utsläppen

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 10:29 CET

Sendus hjälper till öka fyllnadsgraden på sträckor där transportören redan skall åka. På så sätt kan de sänka sitt pris och samtidigt värna om miljön. Mer effektiva sträckor leder till färre fordon på vägarna och färre fordon leder till minskade koldioxidutsläpp.

I samband med att tjänsten släpps säger Anders Eriksson, grundare av Sendus: ”Vi kom på iden när vi hade problem att skicka ett löpband jag sålt på blocket. Jag pratade med några åkare och insåg att de har svårt att få ihop lönsamheten på sin sida också. Sendus ger transportföretag och åkare möjlighet att fylla sina bilar och skaffa nya kunder. Samtidigt vill vi göra marknaden mer tillgänglig för kunden”.

Sendus erbjuder den enklaste webbaserade lösningen för transporter. Kunderna kan spara tid och pengar och samtidigt minska utsläppen. Genom att samla allt på en plats kan kunden enkelt boka, följa sina transporter och samtidigt ta del av marknadens mest attraktiva priser.

Fredrik Hamilton

Marknadschef

fredrik@sendus.se

www.sendus.se

Om ni behöver transportera någonting så kan Sendus hjälpa till. Ni lägger enkelt upp det ni behöver skicka varpå vårt nätverk av transportörer budar på vad uppdraget kommer att kosta. När ni är nöjda med transportör och pris accepterar ni budet.

Varför Sendus?
Att hitta den bästa transportören kan ta mycket tid. Sendus hjälper er genom att samla transportörerna på en plats. Många transportörer använder dessutom Sendus för att öka sin fyllnadsgrad på en sträcka de redan skall åka. På så sätt kan de sänka sitt pris och samtidigt värna om miljön.

Sendus minskar utsläppen
Det är mycket bättre att transportera något än att ha ledigt utrymme i sin lastbil. Sendus grundades då vi såg en möjlighet att hjälpa transportbolag att fylla sina bilar på en så stor del av sträckorna som möjligt. Genom att lägga upp er förfrågan på Sendus kan ni hjälpa tusentals transportföretag att göra deras sträckor mer effektiva. Mer effektiva sträckor leder till färre fordon på vägarna – färre fordon leder till minskade koldioxidutsläpp.

Vår vision
Sendus erbjuder den enklaste webbaserade lösningen för transporter. Vi hjälper er att spara tid, pengar och besvär. Genom att samla allt på en plats kan våra kunder enkelt boka, följa sina leveranser och samtidigt ta del av marknadens mest attraktiva priser.