Fria Moderata Studentförbundet

Studentförbundaren Kinberg Batra utmärkt val som gruppledare för M

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2010 23:53 CEST

Stockholm, 2010-10-03

– Utnämningen av Anna Kinberg Batra till gruppledare för M i riksdagen är ett mycket bra val. Hon är känd som en skarpsinnig person; välutbildad, vältalig och med stor erfarenhet av den politiska världen. Från Fria Moderata Studentförbundet (FMSF) noterar vi dessutom att hon har varit vice ordförande för FMS Stockholm, som är anslutet till FMSF. Detta är en kvalitetsstämpel.

Det säger Fria Moderata Studentförbundets ordförande Gustaf Dymov med anledning av utnämningen av Anna Kinberg Batra som ny gruppledare för den moderata riksdagsgruppen.

– Anna Kinberg Batra har erfarenhet av förtroendeposter på både kommunal- och landstingsnivå och i riksdagen. I riksdagen har hon bland annat varit ledamot i näringsutskottet och ordförande i EU-nämnden. När regeringen nu efter valet inte längre har en majoritet bakom sig i riksdagen, kommer Anna Kinberg Batras roll som gruppledare att få särskilt stor vikt. Vi hoppas att hon fortsätter på den inslagna vägen för att göra Sverige friare, avslutar Gustaf Dymov.

För mer information – kontakta Fria Moderata Studentförbundets förbundssekreterare Mikael Lindholm: telefon 0733–54 10 47, e-post: mikael.lindholm@fmsf.se, eller förbundsordförande Gustaf Dymov: telefon 0732–47 74 40, e-post: gustaf.dymov@fmfs.se

För mer information om Fria Moderata Studentförbundet – se vår hemsida: www.fmsf.se
Fria Moderata Studentförbundet (FMSF) är ett förbund bestående av liberala och konservativa studentföreningar vid landets lärosäten. FMSF, som är partipolitiskt fristående, samlar medlemmar från samtliga fyra borgerliga partier. Bland dess tidigare ordförande märks Carl Bildt, Mats Svegfors och Carl Cederschiöld.