POST-ART

Studentporträttet som vara livet ut

Pressmeddelande  •  2012-05-25 13:23 CEST

Välj en ny stil, ett nytt århundrade, lek lite med dig själv eller någon annan. Jag, Zigge Holmgren är konstnär och en modern porträttör som med digitala penslar gör exklusiva unika porträtt av hög kvalitet. Porträtten är både hållbara och trendriktiga och man kan välja vilken stil man vill. Det här är en rolig inredningsdetalj och en perfekt studentpresent. Genom åren har jag fått porträttera en rad kända ansikten bland andra Babben Larsson som Mona Lisa, Lasse Berghagen som Bellman, Horace Engdahl som Gustav III, Robert Aschberg som fiskargubben, Jean-Pierre Barda som Damen med slöjan. Självklart är det roligt att få jobba med kända ansikten men det är lika spännande och glädjande att så många av oss "vanliga" också vill pryda våra hem med egna porträtt. Med åren har jag också fått göra en rad studentporträtt som jag också förstått har varit en populär gåva.

Porträtten levereras enkelt i rulle. Det går också utmärkt att ge bort ett elegant presentkort om man vill att mottagaren själv ska få vara med och välja förlaga. Självklart kan du också få en högupplöst bild till studentplakatet!

Som kund får du givetvis vara med under hela den konstnärliga processen. När de arbetet är klart och godkänt så printas verken med ljusbeständig färg på tålig konstnärsduk eller fint akvarell papper av hög kvalité.

En garanterat personlig present och ett idékoncept som jag är ensam om!

För mer information så välkomnar jag dig in i min porträttateljé på nätet: www.post-art.se

Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320 mob: 0709 529 951

Mejl: info@post-art.se

POST-ART Pressbilder

POST-ART på facebook

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom