Axtech AB

Stulen mercedes spårad till tyskland via GPS-larmet

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 15:01 CET

En uthyrd Mercedes skåpbil som inte lämnades tillbaks efter hyrestidens utgång den 26 november, spårades av ägaren till Tyskland med hjälp av det inmonterade redKnowslarmet.

Den tyska polisen kontaktades och fick aktuella positioner till larmet. De kunde beslagta bilen samma dag, på en väg strax utan för Munchen. Bilen hade då fått bensinstopp och tjuvarna hade avvikit från platsen. Bilen finns nu i förvar hos polisen där ägaren kan hämta den. (2009-11-26)

För mer information, kontakta:

Peter Wedin, försäljningsansvarig, Axtech
Tel. 031-558864, peter.wedin@axtech.se

Åsa Eklund, marknadsansvarig Axtech
Tel. 031-558866, asa.eklund@axtech.se

MiniFinder är en familj av svenskutvecklade stöt och vattentåliga GPS-larm med storlek som en mobiltelefon. De placeras enkelt i bil, båt, MC, ATV, utombordsmotorer, maskiner mm. Larmet skickar ett SMS med karta till din mobiltelefon om någon flyttar eller stör din egendom. Du kan när du vill begära att få information per SMS om var egendomen befinner sig. MiniFinder produktfamilj består av:

MiniFinder: Skickar SMS vid larm och vid begäran om information, med aktuell position och status.

MiniFinder Sensor: ger möjlighet att komplettera en extern sensor, för exempelvis inbrottsskydd.

MiniFinder Live: Rapporterar även sin position i realtid vid förflyttning till karta på websida.

Rek. pris från 3995 kr (inkl moms). Mer information på www.redknows.se

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.

Adress: St Jörgens väg 4,422 49 Hisings Backa, tel. 031-558866, e-mail: info@axtech.se, www.redknows.se