Styckmästarn i Gamlestan AB

Styckmästarn certifierade - i ett av branschens högsta kvalitetsledningssystem!

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2019 10:14 CET

Det säger, Daniel Wahlgren, ägare till Styckmästarn i Gamlestan AB, stolt om den uppgradering företaget gjort i och med certifieringen.

Vi är sedan tidigare IP-certifierade och KRAV godkända, men BRC standard är en certifiering som öppnar upp många dörrar för företaget, då flera av de stora livsmedelskedjorna numera kräver denna typen av certifiering, fyller den nya VD´n Fredrik Andersson i.

Ägare och VD fortsätter att berömma företagets alla anställda, särskilt kvalitetsavdelningen, som verkligen gjort ett fantastiskt arbete för att möjliggöra företagets resa upp till nästa certifieringsnivå. Inte nog med att det varit en lärorik resa, det har även svetsat oss samman till ett än starkare team, med ett tydligt mål i sikte, berättar Daniel.

Kort om BRC:

BRC Food - Den globala standarden för livsmedelssäkerhet

BRC Global Standards är ett internationellt erkänt regelverk som följer GFSI:s standard.

BRC används av producenter av livsmedel och förpackningar, lager och distributionsföretag

samt globala återförsäljare. BRC Food är den globala standarden för livsmedelssäkerhet och kan användas av livsmedelsproducenter för att formellt certifiera sin produktion.

BRC underlättar standardisering av kvalitet, produktsäkerhet, arbetet med att motverka fusk, operativa kriterier och tillverkares uppfyllande av rättsliga skyldigheter där produkten framställs

och används.

BRC bidrar i hög grad till en effektiv styrning av hygien och kvalitet och medverkar till en höjd

trygghet för slutkonsumenten.

För ytterligare information kontakta:

Jessica Vidlund, Kvalitetschef

E-post: jessica.vidlund@styckmastarn.se

Styckmästarn i Gamlestan AB styckar och konsumentpaketerar köttdetaljer till detaljhandeln. Bolaget kännetecknats av genuint hantverk, unik kundservice, hög flexibilitet, leveranssäkerhet och inte minst ett stort engagemang hos såväl ägare som personal.

Ambitionen i bolaget är att Styckmästarn alltid skall ligga i framkant inom köttförpackningsindustrin. Bolaget investerar därför kraftfullt i allt ifrån organisation, kvalitetsledningssystem till lokaler och modern utrustning.

Välkommen att läsa mer på www.styckmastarn.se