Restaurang Landet

Style Of Eye och Andreas Tilliander till OSC09!

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2009 15:17 CEST

Dessutom. Swedish VJ Union kommer att projicera skimrande pärlor över festival under alla tre dagarna. Deltagare:

Dag Engström
Lysbang
Oskar Ekeblad
Fetish 23
The MIDI Theif
Morrsken
Nino S
I <3 AG Studios
m.fl.

Och. Som om det inte vore nog får vi också besök från några av Stockholms finaste klubbarrangörer och DJs:

24:Hours
Head Office (The Office)
Wester + Wedrén
Astor Bell DJ:s
Towlie + Minicall
m.fl.

Style Of Eye

Style Of Eye, eller Linus Eklöw som han egentligen heter, jobbar som producent och DJ med remixer åt artister som Robyn, The Knife och Moby och nu senast aktuell med remixer åt super-heta U.K bandet Empire Of The Sun och pop-prinsessan Lily Allen.

2008 släppte han albumet Duck, Cover and Hold och gjorde honom till vinnare i "Bästa dans" i både P3-Guld och Manifest-priset. Sen hör det till saken att Style Of Eye blivit invald i dansmusikens Hall Of Fame och får göra en Essential Mix för BBC och Pete Tong i England, denna sändes den 6e juni i år. Just nu förbereder han en samlingsplatta för Ministry Of Sound i Australien som släpps under sommaren. I övrigt är han aktuell med Race E.P. som ges ut på Dirtybird i juli.

Style Of Eye´s musik beskrivs att vara av den typen som gör att du vill ringa din chef och säga att du inte kommer tillbaka till jobbet på måndag. En inte helt fel beskrivning på hans musik som är en underbar mix mellan olika stilar och sound. En del vill placera Style Of Eye's musik som house, andra som techno via minimala, flytande melodier och märkliga ljud. Som ni förstår bjuder Style Of Eye på en karismatisk mångsidighet inte många andra kan konkurrera med, och live upplevs det här bäst. På OSC09 bjuds på en av få Sverigespelningar i sommar, missa inte!

Andreas Tilliander

Ständigt nyskapande Andreas Tilliander - Den svenska elektroniska musikens kung gör ett fint besök på OSC09!

Under de fem år som gått sedan succén World Industries har Andreas Tilliander knappast varit overksam. Han har startat eget skivbolag (Repeatle) och släppt tre tolvor med djup dubtechno där. Som Mokira har han gett ut både vackert

knastrande ambient och mullrande drones/noisemusik. I bandet Bulgur Brothers har han skeppat ut techhouse tillsammans med Mikael Stavöstrand och Johan Skugge. Lägger man till mastringarbete, programledarskap i radioprogrammet Ström i P2 och flitigt turnerande som maskinist i Johan T Karlssons elecropopprojekt Familjen inser man att Andreas Tilliander inte har för vana att ligga på latsidan.

OSC09 - 13, 14, 15 augusti

25 artister, 25 konstnärer, 10 klubbar, 3 scener

OSC09 är festivalen med fokus på elektronisk musik och konst. Under tre dagar i mitten på augusti byggs konsthallen Färgfabriken om till en plats där artister, konstnärer, DJs, VJs, filmvisningar, seminarier och installationer trängs om utrymme och uppmärksamhet. OSC09 pågår från tidig kväll till sen natt. OSC09 blir en spretig plats för eftertanke, upplevelse och interaktion, men också för fest såklart!

Presenteras av:

Färgfabriken
Restaurang Landet

I samarbete med:

Goethe-institutet
Spectra
Svenska Musikklubben
EMS
Raketa
Swedish VJ union
Interaktiva institutet

För mer information kontakta: