Stylestore.se

Stylestore.se:s kampanj -ÄLSKA DITT HUSDJUR! stödjer Hundar utan hem.

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 10:02 CET

Snart är det Alla hjärtans dag och för att sprida kärlekens budskap skänker nystartade Stylestore.se vinsten till hemlösa husdjur. Kampanjen som vi kallar -ÄLSKA DITT HUSDJUR! ger dig möjlighet att köpa dina favoritprodukter och samtidigt stödja arbetet med att rädda hemlösa och avlivningshotade hundar genom föreningen Hundar utan Hem.

Kärlekskampanjen skänkte vinsten av försäljningen mellan den 1-7 februari till Stockholms Katthem. Mellan den 8- 14 februari är det Hundar utan hem som kommer få hela vinsten.

Målet är att uppmärksamma och hjälpa Hundar utan Hem med ett ekonomiskt bidrag för att öka föreningens möjlighet att rädda hundar från avlivning och omplacera dem i kärleksfulla hem. Samtidigt vill vi också att sprida budskapet ”Vi älskar våra husdjur”, vilket syftar till det livslånga engagemang och den oändliga kärlek som det bör röra sig om då man bestämmer sig för att skaffa sig ett husdjur. Stylestore.se startar även en diskussion på sin Facebook fanpage där medlemmar kan berätta sina solskenshistorier om hur de har tagit hand om en hemlös hund.

-   Hundar utan Hem är en ideell förening vars verksamhet går ut på att hitta nya bra hem till hemlösa hundar. Sedan juli 2005 har föreningen omplacerat drygt 1 200 hundar till nya hem. Det rör sig både om svenska hundar som behöver omplaceras och om avlivningshotade hundar från Irland. För oss är varje hund lika viktig, oavsett om den är renrasig eller blandras och vilket land den är född i, säger Carina Olsson grundare av Hundar utan hem.

Pengar behövs bland annat till veterinärkostnader, hundmat, microchip, kastrering, vaccinationer, avmaskning, avlusning, hundpensionat och flygresa. Adoptionskostnaden täcker sällan kostnaden som uppstår för dessa hundar och därför är Hundar utan Hems verksamhet beroende av medlemmar, gåvor och ideell arbetskraft.

Köp en valfri vara hos StyleStore.se mellan den 8 – 14 februari, så deltar du i kampanjen ÄLSKA DITT HUSDJUR! och hjälper hemlösa hundar genom att vinsten oavkortat går till att stödja Hundar utan Hems verksamhet.

StyleStore.se grundades hösten 2010 och är tänkt att slå sig in på marknaden som det självklara valet för köp av mode- och skönhetsprodukter på nätet. Vår ambition är att skapa en webbshop som blandar etablerade varumärken med utvalda up and coming designers och tillverkare av produkter inom mode och skönhet. Inom kort lanseras vår Stylepanel bestående av fyra tjejer med olika stil och bakgrund, men med ett brinnande intresse för mode och design.