NASDAQ OMX

Styrelsen för OMX kommentar till Borse Dubais offentliggörande

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2007 11:39 CEST

Styrelsen för OMX AB (“OMX”) noterar det oförankrade budet från Borse Dubai om att förvärva 100 procent av aktierna i OMX för 230 svenska kronor per aktie kontant. Budet är förenat med villkor om, bland annat, tillstånd från berörda myndigheter.

Den 25 maj 2007, offentliggjorde NASDAQ Stock Market, Inc. (”NASDAQ”) ett rekommenderat bud på aktierna i OMX. Styrelsen för OMX kommer att överväga budet från Borse Dubai i förhållande till NASDAQ:s bud och kommer att återkomma till aktieägarna med information inom en snar framtid.

Heidi Wendt, informationschef OMX +46 8 405 72 93

Om OMX | OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Det gemensamma erbjudandet från OMX Nordiska Börs i Helsingfors, Köpenhamn, Stockholm, Island, Tallinn, Riga och Vilnius omfattar över 800 bolag, inklusive den alternativa marknaden First North. OMX levererar teknologi till över 60 börser, clearingorganisationer och värdepapperscentraler i mer än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i sektorn Finans och fastighet på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com.