Sublime Consulting AB

Sublime får uppdraget att bygga Företagarnas nya webbplats i Responsiv Webbdesign

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 12:11 CEST

Företagarna har efter upphandling valt Sublime som webbleverantör för sin nya webbplats. Webbplatsen kommer byggas i EPiServer 7 CMS med responsiv webbdesign vilket betyder att webbplatsen kommer anpassa sig efter den enhet/terminal som den ses via.

Målbilden med den nya webbplatsen sammanfattades av följande tre huvudkriterier:
- Företagarnas nya webbplats ska vara en inspirations- och kunskapsportal för företagare
- Webbplatsen ska förmedla alla de fördelar det är att vara medlem i Företagarna
- Webbplatsen ska också lyfta fram våra nätverk, vår kunskap om företagande och alla de aktiviteter som dagligen genomförs i hela organisationen

Företagarna såg det även som en självklarhet att webbplatsen skulle vara byggd med responsiv webbdesign så besökaren skulle få samma möjlighet att ta del av innehållet oavsett om denne surfar via en mobil, läsplatta eller fullskärmsdator.

”Sublime utmärkte sig genom att vara lyhörda för våra behov och önskemål för Företagarnas nya webbplats, samt för deras förmåga att vidareutveckla våra idéer både grafiskt och tekniskt.” sägerLovisa Åblad webbredaktör Företagarna

Den nya webbplatsen lanseras sommaren 2013.

Sublime är ett snabbfotat konsultföretag som kombinerar oberoende rådgivning (t ex förstudier och analyser) med användarvänlig gränssnittsdesign och pragmatisk leverans av webblösningar baserade på standardprodukter. Vi har sedan starten 1996 byggt över 100 webbplatser baserade på verktyget EPiServer CMS. Sublime är ett finansiellt stabilt bolag med högsta kreditbetyg från UC (5) och Soliditet (AAA).

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation. Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Dessutom erbjuder vi våra medlemmar unika medlemstjänster och förmåner. Företagarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden intresseorganisation. Vi finns över hela landet med 19 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.
För mer information kontakta:

Mia Kim, VD Sublime Consulting, mia.kim@sublime.se

Sublime Consulting AB
Mälartorget 19
Tel: +46 (0)8 459 96 00

www.sublime.se

www.facebook.com/sublimeconsulting

www.twitter.com/sublime_sthlm

Sublime är ett snabbfotat konsultföretag som kombinerar oberoende rådgivning (t ex förstudier och analyser) med användarvänlig gränssnittsdesign och pragmatisk leverans av webblösningar baserade på standardprodukter. Vi har sedan starten 1996 byggt över 100 webbplatser baserade på verktyget EPiServer CMS. Sublime är ett finansiellt stabilt bolag med högsta kreditbetyg från UC (5) och Soliditet (AAA).