KONSTART

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 18:02 CEST

MÜRO YAPPI – SUBWAY ART
29 aug – 4 sept 2013

Müro Yappi tar oss med på en resa i Stockholms undre värld, närmare bestämt ner i tunnelbanans tunnlar och dess olika vinklar.  Vi får se motiv som ej är synliga för oss vanliga resenärer såsom graffitimålningar från förr. Müro har fotograferat aktivt sedan 2005 och har tidigare  arbetat som konsult åt SL. Subway Art är hans första utställning och de svart vita bilderna har aldrig förr publicerats. Kommer bli ”mindblowing” enligt Müro!

Den utrustning som använts vid fotograferingen är digital, Canon 5D Mark 2.

Müro Yappi är född 1986 i Sakarya i Turkiet men bosatt samt verksam i Stockholm.

Utställningen pågår 29 aug – 4 sept 2013.
Mån-fre 12-19, lör 12-17, sön – mot bokning.

Konstföreningar och press kan boka enskilda visningar utöver ordinarie öppettider.

KONSTART is an art gallery, shop and studio located at Hökens gata 11 in center of Stockholm, Sweden. Here you can buy and create art. Arrangement of art exhibitions with scandinavian contemporary artist, known and unknown different art forms as photo, abstract, figurative, graffiti and more. The art shop includes posters, screen prints, illustrations, sketches & paintings by several artists, for example Ola Kalnins, KAOS, Lajozz, Niki Cash, Anton Wiraeus, Mattias Bäcklin, Juan Cano, Yvonne Pettersson, Martin Aalykke, Rikard Falk, Cecilia Haupt, Siv Varhaugvik, Liam Norberg MERLEY We also have art books and limited edt of arty merchandise. The studio at Konstart arrange painting events for private groups and companies such as bachelorette parties, kids parties, after work painting, kick-offs, team building days. All groups work after a suitable theme, we do different exercise often according to music to get inspired. There after you can choose either make your own canvas individually or together in a group. We work with acrylic paint. Sometimes we arrange some of our exhibited artists for workshops. The participants will get insight how the artist work & learn basic techniques. Konstart share locale with the record shop Snickars Records run by the Stockholm based DJ Mika Snickars since 1995. Snickars Records buy, trade and sell both second hand & new dance music on vinyl. Welcome to us! www.konstart.eu http://konstart.tictail.com/