Västtrafik

Succé för linje 6 i Skövde!

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2017 13:30 CEST

De förbättringar som gjordes förra året för att möta kundernas behov i stadstrafiken i Skövde gillas av alla. Resandet med linje 6 som kör via Elins Esplanad och Stallsiken har ökat med 145,5 procent det första halvåret jämfört med samma period föregående år!

I december 2016 genomfördes flera förbättringar i stadstrafiken i Skövde. Den så kallade shoppingbussen, linje 6, som kör via Elins Esplanad och Stallsiken avgår nu en gång i kvarten måndag-fredag och var 20:e minut på lördagar. Linjen kör dessutom till Myggdansvägen, vilket ger boende i norra Ryd bra resmöjligheter också mellan Ryds centrum och Mariesjö blir bättre. Detta har också möjliggjort nya snabba resor från sjukhuset till Resecentrum och Skultorp på morgon och eftermiddag.
Under första halvåret har resandet med denna linje ökat med 145,5 procent jämfört med samma period föregående år!

– Det är givetvis väldigt roligt att så många väljer bussen och det är ett kvitto för oss att vi utvecklar och omfördelar trafiken efter kundernas behov på ett bra sätt, säger André Sellén, trafikchef för Nobina som kör all linjetrafik åt Västtrafik i Skaraborg.

Alla bussresor finns sökbara i appen Reseplaneraren eller Västtrafik To Go, där också bussbiljetten kan köpas direkt.

André Sellén, trafikchef, Nobina Skaraborg, 0500-40 61 19
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99 press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.