MobiCard

Succé för mobil marknadsföring på Butiksexpo i Göteborg

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2011 15:30 CET

Intresset var stort för MobiCards mobila marknadsföring på Butiksexpo 2011, där MobiCard lanserade sina tjänster och produkter för butiksägare. MobiCard är en kostnadsfri mobil annonsering, som kan hjälpa butiker att snabbt komma ut med erbjudanden till sina befintliga och nya kunder

MobiCard hade fem säljare på plats i montern för att presentera konceptet, och intresset visade sig vara stort. Mässan gav MobiCard en stor plattform av annonsörer i Göteborgsområdet.

“Vi hade fullt upp i våran monter med att presentera produkten. Vi fick över 250 butiksägare som besökte oss under dessa två dagar”

Ludvik Georgsson CCO MobiCard Media Group

En av dessa butiksägare var tacksam för den nya tekniken:

“Vilken fantastisk produkt ni har och vilken möjlighet detta ger mig som butiksägare att få ut mina produkter och tjänster till marknaden utan att behöva gå till banken och låna pengar för marknadsföring som jag inte vet kommer att betala sig tillbaka. Ni kommer att öppna upp dörrar för andra som mig, som har en begränsad budget. Nu har vi en chans att komma ut och konkurrera på lika villkor”

Ludvik Georgsson höll också i två seminarier som handlande om mobil marknadsföring. Han talade om digitala skyltfönster för butik, om vart smartphones utvecklingen är på väg och hur butiksägare i alla storlekar och geografisk områden kan använda tekniken till sin fördel och samtidigt hålla ner marknadsföringkostnaderna. Seminariet var mycket populärt, och fullsatt båda dagarna.

Handla smartare – Så fungerar det

· På mobicard.se eller MobiCard App hittar man erbjudanden som gäller för butiker över hela Sverige. Att ladda ner MobiCard App och bli medlem är gratis.
· Erbjudandet visas upp i butiken (eller webbshopen) där man handlar.
· Klart! Din plånbok är plötsligt lite smartare.

MobiCard Media Group är en ledande systemintegratör som erbjuder lösningar inom radioteknologi och mobil kommunikation. MMG har som målsättning att ligga i framkant när det gäller nyskapande av framtidens innovativa kommunikationsplattforma med en virtuell organisation som är mycket snabbt skalbar och alltid anpassad efter kundernas behov.

Dotterbolaget MobiCard® har en unik, egenutvecklad teknisk plattform som digitaliserar medlems-, lojalitets- och förmånskort, eller erbjudanden, för både webb och smartphone.