Skånes Ridsportförbund

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 10:45 CEST

Succé för våra nya seniorcuper, en chans för 40+are att återvända till tävlingsvärlden eller för nya gamlingar att starta upp en tävlingskarriär! Startar imorgon!

Skånes Ridsportförbund arrangerar flera olika serier i hoppning och dressyr på olika nivåer varje år. Nytt för i höst är cuper på mycket låg nivå för ryttare födda 1975 eller tidigare och som inte tävlat på någon högre nivå de senaste 5 åren. Cuperna har blivit en succé och zonerna var fulla långt innan anmälningstiden gick ut. Hoppningens hela 17 lag (68 ryttare) startar i Lund på Lunds Civila RF imorgon kl 15.00 och dressyrens 11 lag i Flyinge på Flyinge Ryttarförening nästa söndag!

Cuperna är ett led i Riksidrottsförbundets nya strategimål, att få folk att idrotta längre och högre upp i åldrarna. Ett viktigt mål som handlar om att förbättra folkhälsan.

Skånes Ridsportförbund känner verkligen att vi har lyckats med detta i och med dessa cuper. Under sommaren så har det tränats febrilt på flera av våra skånska klubbar och många nya tävlingslicenser har aktiverats.

Med starka samarbetspartners i Equi Tours och Gaspari Lodge kan vi erbjuda mycket fina förstapriser vilket naturligtvis lockat flera. Dessa priser är i form av resor till Paris för att titta på värlsdcuphoppningar för hela hopplaget i april 2016. För dressyren delas det ut en träningshelg med träningar för vår svenska förbundskapten i dressyr Bo Jenå på lyxig SPA och konferensanläggning.

Varmt välkomna att titta på hoppning på låg nivå under spännande nya former imorgon!

Plats: Lunds Civila RF

Tid: 15.00

Kontakt och frågor?

Distriktschef Maria G Sånesson 070-550 54 91mariasanesson@skaneridsport.se