Kenth Åkerman - Ledarskapsexpert

Succéföredraget: Få andra att prestera bättre

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 23:42 CET

Kenth Åkermans föredrag "Få andra att prestera bättre - framgångsrik coachning" i Göteborg 15 november har varit slutsålt sedan flera veckor (ca 200 platser). Nu är det dags igen i Sollentuna, 26 november kl 09:30-10:20.

Hur skulle det vara om dina medarbetare tog mer ansvar? Gjorde bättre resultat? Blev mer delaktiga i verksamheten? Och med ännu bättre kvalitet? Och framförallt med ökad motivation och handlingskraft för att nå de gemensamma målen? Detta är föredraget du inte har råd att missa. Du deltar kostnadsfritt!

"Inspirationsföredraget bygger på min bok "Konsten att få andra att prestera. Handbok i coachande ledarskap" och ger dig några grundläggande tankar om att motivera och coacha andra", säger Kenth Åkerman, inspiratör, författare och mental coach.

Under den knappa timman får du praktiska råd och tips, samt konkreta historier från arbetslivets vardag att själv ta med dig och direkt använda dig av. "Inga teoretiska modeller och managementteorier, utan praktisk coachning i verkliga livet. Hands-on eller hands-off i coachning beror på arbetets innehåll", säger Kenth. "Coachning är ett förhållningssätt som bygger på de tre ledorden; tillit, makt och ansvar. Ge ansvar och lämna också makten, var inte där och "peta i syltburken. Det är först då tillit skapas. Med tillit kommer motivation och prestation", avslutar Kenth Åkerman övertygande.

Vill du också bli inspirerad? Missa inte att boka in 26 november, då det är det dags för Kunskapsdagarna i Sollentuna.

Program för Sollentuna, kopiera adressen och sätt in i din web-läsare:

Relationsbyggarna AB är företaget som skapar nya perspektiv, insikter och förändring - för ökad framgång; gladare medarbetare och nöjdare kunder - utveckling med det lilla extra.Arbetar som inspiratörer, perspektivskapare, skribenter och coacher.

Visionen är att inspirera och göra skillnad i människors liv och arbetsliv, för ökad medvetenhet, insikt och ansvarstagande. Missionen är att sprida kunskap för att få människor att väcka och återupptäcka sin inre potential – för ett bättre liv och arbetsliv. Och för att nå den framgång du är värd!

Affärsidén är att ge inspiration, motivation och kraft till de människor vi möter. Genom föredrag, seminarier, kreativa arbetsmöten och coachning, både i grupp och enskilt. I Sverige och utlandet. Samt genom att förmedla vårt budskap genom skrifter, filmer och i annan form. Vi arbetar både på svenska och engelska.

Företagets viktigaste värderingar eller ledstjärnor i samarbetet med uppdragsgivaren är:
Samverkan - Ärlighet - Respekt - Annorlunda - Professionalism - Enkelhet - Kreativitet