Phone House

Succéförsäljning av Nokias modemobiler

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2006 13:04 CET

Den första Mars var säljstart för Nokias nya L’Amour serie, en kollektion med modetelefoner, och det ser ut att bli en dundersuccé.

Telefonen är inte längre bara teknik utan i högsta grad en modeaccessoir, med vilken kunden kan ge uttryck för sin personlighet, det är inte så konstigt, då mobiltelefonen precis som till exempel en klocka följer med dig vart du än går.

Den mest populära L’Amour-modellen i Sverige är Nokia 7370, som står för merparten av försäljningen i serien, till skillnad från The Phone House butiker i övriga Europa där Nokia 7360 är storsäljaren.

– Det känns som andra gången gillt för Nokia då de tidigare designprodukterna inte har tagit marknaden med storm. Vi kan konstatera att Nokia var på rätt spår redan tidigare, men att marknaden först nu är mogen för produkterna, säger Daniel Lindholm Marknadsdirektör på The Phone House.

– Vi säljer i princip slut på allt som kommer in, det är bra drag i butikerna, säger Daniel.

Trenden med designade telefoner tog riktigt fart i höstas i och med lanseringen av Motorola RAZR V3 Pink, och fortsätter under våren med bland annat Siemens CL75 Poppy och rosa Nokia 6111 i The Phone House sortiment.

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör, 08-615 40 96, 070-788 47 00, daniel.lindholm@phonehouse.se
Johan Paulsen, Informationsansvarig, 08-615 40 65, 0708-29 24 75, johan.paulsen@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni och står för cirka 13 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 300 anställda och 78 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 700 butikerna under namnet "The Phone House".