Meet In Grid, fd RAU

Succékonferensen SETT lanseras i Norge

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 11:32 CET

Den 28-29 november 2016 öppnar skandinaviens största mötesplats för det moderna och innovativa lärandet i Norge. Mötesplatsen arrangeras av Rektorsakademien Utveckling, RAU, och Easyfairs med Utdanningsforbundet, UDF, som partner.

RAU arrangerar, tillsammans med Easyfairs och i samarbete med Lärarförbundet, Sveriges största mötesplats för det moderna och innovativa lärandet, SETT, på Kistamässan och SETTSyd på Malmömässan. Mötesplatserna riktar sig till lärare och ledare inom förskola, skola och gymnasium och hade i år tillsammans över 14.000 besök. Nu startar SETT också i Norge.

Nu fortsätter det framgångsrika samarbetet med Easyfairs och tillsammans med Utdanningsforbundet som samarbetspartner så ser vi det som en fantastisk möjlighet att skapa en angelägen och viktig mötesplats för den kollegiala professionsutvecklingen i Norge. -säger Jannie Jeppesen, tf VD på RAU.

Frida Monsén, som tillträder sin tjänst på RAU den 1 februari, kommer strategiskt och operativt utforma konferensens innehåll tillsammans med våra partners.

Jag har sett hur mycket SETT bidragit till att det faktiskt händer saker i verksamheten när lärare delar erfarenheter och praktik med varandra. Därför känns det så inspirerande och roligt att få använda mina erfarenheter till att vara med och starta upp SETT i Norge. Norge är ett spännande land när det kommer till skola och utveckling- Frida Monsén

SETT står för Scandinavian Educational Technology Transformation och riktar sig till pedagoger, lärare och skolledare.

Mötesplatsen kommer att genomföras på Norges Varumesse i Lillestrøm, Oslo den 28-29 november 2016.

Utdanningsförbundet är Norges största fackförbund för lärare och ansluter över 166 000 lärare från förskola upp till universitetsnivå. Man är även det största förbundet för skolledare.

Easyfairs är en del av Europas största mässarrangörer, Artexis Easyfairs Group, och arrangerar ett 50-tal egna mässor varje år i Sverige. Artexis driver två av landets mest moderna mässanläggningar – Kistamässan och Malmömässan.

Rektorsakademien Utvecklings ambition är att tillhandahålla mötesplatser för idéer och utvecklingsprojekt med syfte att modernisera utbildning, för ökat lärande. Vårt arbete föds ur en drivkraft att göra saker, tillsammans med våra samarbetspartners, som konstruktivt bidrar med något nytt. RAU är bland annat medarrangörer till SETT, SETTsyd och arrangörer av EdTech Sweden.