SIBA-huset i Överby KB

Succémodevisning kommer åter till SIBA-huset i Överby

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 09:06 CEST

Fredag 30 maj smäller det! Då är det åter dags för den populära modevisningen på SIBA-huset igen. Elever från Drottning Blankas stylingskola är på plats och erbjuder hår- och sminkstyling till dem som vill prova på något nytt.

Efter fjolårets succé satsar SIBA-huset i Överby på ännu en modevisning med temat ”Fashion in Motion” (rörligt mode). Vid två tillfällen, kl 12 och 15, på fredag 30 maj förvandlas shoppingcentret till en catwalk med de senaste sommarnyheterna från de många modebutikerna i huset.

Samordnare för modevisningen är Johanna Nywall Sörö från J&V Store. ”Det är kul att få göra om konceptet som faktiskt blev en succé i höstas. Det var otroligt mycket folk i hela huset och vi hoppas på minst lika många glada besökare den här gången”, säger Johanna.

I år utökas konceptet med ett samarbete med Drottning Blankas Stylingskola. Under dagen kommer elever från skolan att styla modellernas hår och sminka dem. De erbjuder även besökare som är sugna på en ny stil möjligheten till samma behandling som modellerna.

”Som ett projekt i kursen ’hantverksteknik’ är eleverna med och värvar modeller till modevisningen. Eleverna tycker att det är jättekul att få komma ut i verkligheten och få utlopp för sin kreativitet. Vi planerar att detta ska bli ett återkommande projekt på stylistutbildningen varje år framöver.” säger stylistläraren Malin Karvonen.

Med fartfyllt tempo och färgstark humor, ställer Therese McDonald upp som konferencier under dagen. Therese förgyllde även dagen vid den senaste modevisningen genom sin härliga uppenbarelse. Förutom att arbeta som konferencier är hon känd som bloggare, debattör och föreläsare.

Kontaktpersoner:

Johanna Nywall Sörö
J&V Store, Överby
johanna@jvstore.se

Hanna Davies
Marknadsförare SIBA-huset
hanna.davies@siba.se

SIBA-huset är ett köpcentrum beläget i Överby, Trollhättan. Totalt inhyses 34 st olika butiker i byggnaden. Här finner kunden olika butiker inom områden som hemelektronik, mode och kläder, heminredning och design, frisör samt mat/fika.