60plus Gruppen i Sverige

Succèn 60plus Mässan åter till Gävle 24-25 september

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2019 09:45 CEST

För fjärde året kommer nu populära 60plus Mässan tillbaka och slår upp portarna i Gävle/ Gavlerinken 24-25 september. Vi laddar för två fullspäckade och intensiva dagar där 85 spännande utställare inom olika branscher, främst från länet, möter upp intresserade seniorer i sina bästa år.

Senioren viktig målgrupp

"Fler och fler branscher har insett hur viktig senioren är för deras verksamhet och de kommer visa upp sig för att möta nya kontakter på mässan. Men det finns fortfarande många branscher som behöver vakna upp och inse att dagens senior är både aktiv, medveten, intresserad och köpstark. Utan senioren stannar Sverige!" säger Laila Fridh, mässarrangör och VD

60plus Mässan är det stora eventet för länets invånare och långt ifrån en traditionell seniormässa. "Det är roligt att detta evenemang för alla kring 60 år och uppåt är så uppskattat och växer för varje år. Dagens seniorer vill uppleva och förverkliga drömmar och då är 60plus Mässan bästa träffpunkten där allt spännande utbud inom olika intresseområden och branscher finns samlade under samma tak" fortsätter Laila Fridh.

Årets mässa är störst hittills med 85 utställare. Sedan premiären 2016 i Gävle har det blivit en viktig plattform för länets företag/verksamheter att stifta nya kontakter med intresserade seniorer i en trevlig miljö.

Två dagar som varvas med 85 utställare, aktiviteter och 20 seminarier

Ett besök på 60plus Mässan innebär två roliga dagar fulla med aktiviteter, spännande utställare, intressanta seminarier med kända och omtyckta talare, tävlingar mm. Utställarna medverkar på 60plus Mässan under alla möjliga teman som intresserar en mogen publik

Drop-in till Scenen. Några tips på vad som händer. Välkomna!

- Inspirerande föredrag med bl.a Lili Öst livsstilscoach ”Byt dina tankar och höj din livskvalitet”
- Musikalisk standup med komikern Johan Östling från ”Hela Sverige bakar”
- Vinexperten Gunilla Hultgren Karell tipsar om Champagne & bubbel
- ”ABBA-fotografen” Anders Hanser visar bilder och berättar
- Modevisning med Modebutiken Agnes Skutskär som visar höstens dammode
- Gratis skönhetsstyling Passa på att få gratis makeup, hårstyling och manikyr (RealGymnasiet)
- Vinsmart håller Drop-in vinprovning ”Lär dig kombinera mat med rätt vin”

Restaurang och café finns på arenan.

Plats: Gavlerinken Arena, Gavlehovsvägen 13. Öppettider kl. 10.00-16.00 båda dagarna. Entré 60 kr (kort/kontant). Program med tider finns på www.60plusmassan.se

Bilder/mer info: Kontakta Laila Fridh 070-7566672 info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande mässevent som sedan 2011 genomförs i bl. a Uppsala, Hudiksvall, Gävle, Falun, Västerås och Karlstad. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.

Vårt mål är att 60plus Mässan ska växa och utvecklas till att bli den viktigaste träffpunkten där man hittar allt som erbjuds vad gäller lokal service, företagande och organisationer mm, främst i den egna regionen/kommunen.