60plus Gruppen i Sverige

Succèn 60plus Mässan åter till Hudiksvall 24-25 april 2019

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2019 09:04 CEST

För andra året kommer nu populära 60plus Mässan tillbaka till Hälsingland och slår upp portarna i Hudiksvall, Glysisvallen, 24-25 april. Vi laddar för två fullspäckade och intensiva dagar där nära 70 spännande utställare inom olika branscher, främst från länet, möter upp glada och intresserade seniorer i sina bästa år. Denna mässa är återkommande och växer i Hudiksvall, liksom den gör på andra mässorter. Idén är att länets företag och intresserade seniorer kan mötas på denna plattform och stifta nya kontakter i en trevlig miljö.

Senioren viktig målgrupp

"Fler och fler branscher har insett hur viktig senioren är för deras verksamhet och de kommer visa upp sig mot och möta upp nya kontakter på mässan. Men det finns fortfarande många branscher som behöver vakna upp och inse att dagens senior är både aktiv, medveten, intresserad och köpstark. Utan senioren stannar Sverige!" säger Laila Fridh, mässarrangör och VD

60plus Mässan är det stora eventet för länets invånare och långt ifrån en traditionell seniormässa. "Det är roligt att detta evenemang för alla kring 60 år och uppåt är så uppskattat och växer för varje år. Dagens seniorer vill uppleva och förverkliga drömmar och då är 60plus Mässan bästa träffpunkten där allt spännande utbud inom olika intresseområden och branscher finns samlade under samma tak" fortsätter Laila Fridh.

Vårt mål är att mässan i Hälsingland/Hudiksvall kommer växa och utvecklas till att bli den viktigaste träffpunkten där man hittar allt som erbjuds vad gäller lokal service, företagande och organisationer mm, främst i den egna regionen/kommunen.

Två dagar som varvas med mängder av utställare, aktiviteter och seminarier

Ett besök på 60plus Mässan innebär två roliga dagar fulla med aktiviteter, spännande utställare, intressanta seminarier med kända och omtyckta talare, tävlingar mm. Utställarna medverkar på 60plus Mässan under teman som bl. a resor, hälsa, friskvård & träning, elektronik, tv & telefoni, boende, bilar, juridik, hemservice, inredning & möbler, politiska partier mm.

Drop-in till Scenen. Några tips på vad som händer. Välkomna!

- Birgitta Rasmusson, känd från “Hela Sverige bakar”
- Komikern Jacke Sjödin kåserar brutalt roligt om “Lycka”
- Jan Mosander, författare och journalist berättar om sina minnen som korrespondent i Tyskland.
- Paula Ternström, Ambassadör för 1,6 miljonerklubben talar om hälsa och visar Bollywooddansens magiska kraft.

Restaurang och café finns på arenan.

Öppettider kl. 10.00-16.00 båda dagarna. Entré 60 kr. Programmet finns på www.60plusmassan.se

Bilder/mer info: Kontakta Laila Fridh 070-7566672 info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande seniorevent som sedan 2011 genomförs i Karlstad, Uppsala, Hudiksvall, Gävle, Falun och Västerås. Mässan är en unik träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.