Den Rockande Kocken & Metal Munchers

Succén ett faktum

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 09:14 CET

Fredagen den 18:e oktober hölls premiär på rockklubben Big Bang i Borås i samarbete med Grand Hotel och succén var ett faktum. Trots att det var en vecka kvar till löning lockades mer än 400 gäster till evenemanget vilket i Borås är en bedrift och såväl publik som artister lovordar genomförandet. På scen på premiären stod de lokala banden Zephyra och JD Miller som förband och kvällens huvudattraktion var Smash Into Pieces från Örebro som det senaste året skördat den ena framgången efter den andra.

I kölvattnet efter succépremiären har bland annat ett bokningssamarbete med Sony/Gain inletts samtidigt som samarbetet med Studiefrämjandet kommer att intensifieras för att fortsätta förse Boråspubliken med bra rockmusik i klubbmiljö. Första artist från Sony/Gain att äntra scenen kommer att bli skivaktuella Jay Smith i januari och det är planerat att då presentera ett Big Bang Unplugged.

Big Bang är tänkt att kontinuerligt förse lokala och regionala band med en scen att kunna framträda på inför en större publik i klubbmiljö som förband till större band, de små banden behöver chansen att kunna spela och synas. Avsikten är att på detta sätt bidra till att utveckla rockscenen på orten.

Efter samma recept som i Borås går Den Rockande Kocken vidare och arbetar mot att öppna ett Big Bang på flera orter, först ut är Kungsbacka där just nu intresset bland den tilltänkta publiken håller på att byggas upp innan kontakter med tänkbara samarbetspartners kommer att tas.

Slår det väl ut även här är avsikten att vidareutveckla konceptet för att i franchiseform skapa ett rikstäckande nätverk av Big Bang-klubbar.

Föregående pressmeddelande om Big Bang finns här:

För att boka intervjuer med Den Rockande Kocken se nedan:

info@godaremat.se
0709-514195

Den Rockande Kocken är en av landets mest besökta bloggar med cirka 80.000 unika besökare varje vecka. Inom ramen för företaget Hvornum Godare Mat som driver bloggen publiceras även kokböcker och mest framgångsrikt är bokprojektet Metal Munchers som genomförs i samarbete med mer än 100 svenska rockband runt temat favoriträtter.