Upplev Norrköping

Succén fortsätter för RIX FM Festival och Upplev Norrköping.

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 14:45 CEST

15 augusti 2013 är det återigen dags för RIX FM Festival att i samarbete med Upplev Norrköping möta Norrköpingsborna. Precis som tidigare år får RIX FM Festival 2013 sällskap av Sveriges artistelit och utlovar ett event och en show fylld av underhållning.

För 16:e året i rad arrangeras sommarturnén RIX FM Festival, som tillsammans med samarbetspartners bjuder in över 200 000 svenskar på en konsertupplevelse.

”- RIX FM Festival är sommarens stora musikfest, och turnén är vårt sätt att visa vår uppskattning gentemot våra lyssnare. Vi har under flera år besökt Norrköping med Festivalen, och vi är stolta över att kunna fortsätta vårt fina samarbete med Upplev Norrköping och återigen bjuda Norrköpingsborna på bra underhållning”, säger Jenny Nilsdotter, Marknadschef på MTG Radio.”

Johan Bergerfalk på Upplev Norrköping AB ger sin reaktion, ”Wow! Dom kommer i år igen! Under Augustifesten så sker en av årets absoluta höjdpunkter i Norrköping - RIX FM Festival!”

Lyssna och håll utkik på rixfm.se/festival för att vara först med vilka artister som kommer till Augustifesten i Norrköping.

Anna Isberg
Eventchef, MTG Radio