Stay Secure

Succén fortsätter för Stay Secure

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2013 21:48 CET

Stay Secure startade 2008 som ett alternativ till de stora utlänska leverantörerna. Med en tydlig strategi om lokal närvaro är företaget idag Sveriges absolut största leverantör av e-postsäkerhet i molnet med över 35 % marknadsandel. Stay Secure har idag över 4 500 kunder med 600 000 användare vilket gör att företaget filtrerar 11 % av alla användare som har e-post via jobbet.

Stay Secure växte med 75 % under 2012/2013 (brutet räkenskapsår). Omsättningen ökade från 14,5 MSEK till drygt 25 MSEK med bibehållen lönsamhet. Antalet partners, kunder och användare växte också kraftigt. Flera strategiska avtal tecknades med marknadsledande IT-företag. Kundantalet växte till drygt 4 500 st.

Bland Stay Secures kunder i Sverige, Norge och Danmark finns bland annat globala börsnoterade företag, myndigheter, kommuner och landsting. Antalet kommuner är nu långt över 100 st.

Som en följd av den kraftiga tillväxten utvidgar Stay Secure sina plattformsresurser med nya datacenter i Sverige och Danmark.

”Vi har växt kraftigt på alla marknader och framtiden ser ljus ut. Vi fortsätter ta marknadsandelar för varje dag som går. År 2013/2014 satsar vi inte minst på vår tjänst Stay WebSecurity. Webb är helt klart det nya hotet och behovet av ett extra lager av skydd är enormt.”, säger Stefan Thelberg, CEO för Stay Secure Group.

Stay Secure - security made easy in the cloud
Stay Secure är en av Nordens ledande leverantör av e-post- och webbsäkerhetstjänster som SaaS i molnet. Stay Secure har över 4 500 kunder med 600 000 användare inom den privata och den offentliga sektorn. 2009, 2010, 2011 och 2012 växte Stay Secure mest av alla aktörer på den svenska marknaden. Bland Stays Secure kunder finns Stockholms läns landsting, Luftfartsverket, Högskoleverket, Datainspektionen, Viking Line, Metro, Dalkia, UNICEF och kommuner över hela landet. Läs mer om oss på www.staysecure.se