ComputerCity

Succépremiär för HP's första butik hos IT-kedjan ComputerCity

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 09:14 CEST

Trots gungig börs och sviktande konjunktur finns stor efterfrågan av IT-produkter. Redan klockan tre natten mot lördag började köpsugna stockholmare att köa till IT-kedjan ComputerCity som lanserade datortillverkaren HP's första butik i Norden. Innan öppning stod tusentals kunder utanför varuhuset på Kungsgatan i centrala Stockholm.

- Suget efter bärbara datorer är enormt. Självklart drog våra erbjudanden i samband med HP-butikens lanserande, men att folk vill köpa IT-prylar är ett faktum, säger Martin Bengtsson, VD för ComuterCity.

HPs så kallade "Store in Store" är den första i sitt slag i Norden. Store in Store-konceptet består av en upplevelsebutik där HP har en egen profilerad butik i ComputerCitys varuhus.

- Syftet med HPs nya butikskoncept är att erbjuda ett bredare produktutbud och ännu bättre service med personal som är utbildad på våra produkter, säger Pernilla Wiik, konsumentmarknadschef på HP.

Pernilla Wiik, marknadschef IPG Consumer på HP, +46 8 5249 5923

Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, +46 8 5249 0400