G5 Entertainment AB

Success Story från Shape Games släpps den 1 april 2009

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 08:50 CEST

(Aktietorget: G5EN)

Success Story - ett nytt casualspel med snabbmatstema i time management-genren - lanseras från och med den 1 april 2009 på alla världens ledande casualspelportaler enligt direktdistributionsavtal med G5 Entertainment. Spelet har utvecklats av G5 Entertainments dotterbolag Shape Games Inc och ges ut av G5 Entertainment AB.

Vd Vlad Suglobov kommenterar så här: "Ett direkt samarbete med alla större casualspelportaler gör det möjligt för oss att till fullo förverkliga potentialen hos våra casualspel på pc-plattformen. Vi har sporrats av framgångarna för Supermarket Mania på iPhone. Tack vare vår teknik och expertis inom mobilplattformar och smarta telefoner kan vi få synergieffekter från förvärvet av Shape Games Inc genom att deras spel konverteras till andra plattformar än pc, däribland iPhone och Android. I och med detta kan G5 ytterligare öka sina royaltybaserade intäkter från och med andra kvartalet 2009".

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel.