Posten AB

Successiv avveckling av flygverksamheten i Falcon Air

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2003 16:20 CET

Posten har tecknat ett avtal med Salenia AB om att dess dotterbolag
Amapola Flyg AB successivt ska överta den inrikes postflygverksamhet som idag bedrivs av Postens dotterbolag Falcon Air AB. Övergången till Amapola är fullt ut genomförd under år 2006 då leasingavtalen för de flygplan som Falcon Air använder går ut.

Posten är fortsatt ägare till Falcon Air och har de fulla rättigheterna till varumärket. Samarbetsavtalet uppskattas att från år 2007 innebära en årlig besparing om cirka 50 MSEK.

Vid frågor kontakta:
Postens presstjänst, tel: 08-23 10 10

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,3 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi cirka 20 miljoner försändelser. Med cirka 40 000 medarbetare och en omsättning på över 23 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se