Näringsliv24

Succéstart för Näringsliv24

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 15:16 CEST

Efter knappt tre veckor på nätet är näringsliv24 Sveriges näst största ekonomisajt.

Under de senaste två veckorna har antalet besökare med bred marginal överstigit 250 000 i veckan. Som jämförelse kan nämnas att den gamla sajten SvD.se/naringsliv hade en trafik på cirka 90 000 i veckan.

- Detta är långt över våra förhoppningar och känns otroligt inspirerande, säger Per Lundsjö, vd och chefredaktör för Näringsliv24.

- Det är tydligt att många gillar vår inriktning på snabba nyheter, initierade kommentarer och underhållande notiser i marginalen. Även börstjänsten "Börs24" och de inredigerade radiointervjuerna har blivit mycket uppskattade, säger Per Lundsjö.

Näringsliv 24, med webbadress www.N24.se, är en komplett affärstidning på nätet. Näringsliv24 riktar sig till män och kvinnor som jobbar i näringslivet, samt till privatpersoner med ett intresse för aktier och/eller privatekonomi. Näringsliv24 AB ägs till 60 procent av Svenska Dagbladet och till 40 procent av Aftonbladet.

För frågor kontakta:
Per Lundsjö, vd och chefredaktör Näringsliv24