Vinia Sweden AB

Succévin från Sydafrika med ny årgång!

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 13:46 CEST

Ny årgång på succévinet Org de Rac Organic

I april 2012 lanserade vi Org de Rac Organic ett ekologiskt vin från Swartland, Sydafrika. T1 Lanseringen i det fasta sortimentet blev en sådan succé att vi nu bytt årgång.

Vinmakaren Gilmar Boshoff hälsar med glädje att årgång 2011 är av ännu bättre kvalité än den tidigare årgången och meddelar även att årgång 2011 är lik den från 2010 fast med ännu bättre integration mellan frukt och fat.

2011 års årgång av Org de Rac kommer finnas i systembolagets butiker i början av nästa vecka och nytt för årgång 2011 är att den numera har skruvkork.

Producentinformation:

Vingården Org de Rac wine estate ligger i hjärtat av Swartland, (Western Cape), ca 50 kilometer norr om Kapstaden. Producenten arbetar efter en filosofi om biologisk mångfald och ett konstant strävande efter balans. En balans mellan naturen,människorna och sin affärsverksamhet. Org de Rac är Swartlands enda ekologiska vinproducent och är även certifierad av The Soil Association UK.

Läs mer om producenten och deras ekologiska vinframställning här.

Är ni journalist och har missat systembolagets årgångsprovning så kontakta oss så skickar vi ett recensionsexemplar. (Info@vinia eller Hampus@vinia.se)

Hoppas ni får en trevlig sommar. Mvh vi på Vinia

Ps. Nästa vecka lanserar vi tillsammans med en av våra producenter från norra Rhonedalen ett för vinvärlden relativt unikt projekt!

För Vinia är engagemang och passion viktiga ledord. Vinia har byggt upp ett väl utvecklat nätverk med producenter som delar Vinias värderingar och tillverkar ett urval av världens mest intressanta viner.

För mer information om oss besök vår hemsida www.vinia.se eller kontakta oss via info@vinia.se eller 08-732 59 95