Suitopia Scandinavia AB

Suitopia – Tre nya bröllopsprodukter

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 20:19 CET

Suitopia – Tre nya bröllopsprodukter

Suitopia, som säljer måttsydda kostymer på Internet, erbjuder nu tre nya produktkategorier som är perfekta för bröllop och andra formella tillställningar. Brudgummar över hela världen kan nu få sina bröllopskläder måttsydda och egenutformade via www.suitopia.com.

Följande nya produkter kan nu erbjudas:

Frack – En frack är ett traditionellt plagg som används vid de finaste formella sammanhangen såsom bröllop, bal eller diplomering. Fracken bör bäras med vit fluga samt speciell frackskjorta och -väst.

Jackett – En jackett är en högtidsdräkt som traditionellt används under dagtid, t ex vid förmiddagsbröllop, men som på senare tid blivit populär även vid andra tidpunkter. Jacketten bärs normalt med randiga byxor, väst och plastron/kravatt.

Frock coat – Frock coat är samlingsnamn för längre kavajer. Den kallas ibland för bonjour och som högtidsdräkt lämpar den sig väl till bröllop. Frock coat bärs vanligtvis med väst och plastron/kravatt.

”Att dessa tre högtidsdräkter kan erbjudas måttsydda och specialanpassade via en websida är unikt. Med våra låga priser kan vi dessutom tillhandahålla bröllopskläder för män billigare än vad det normalt kostar att hyra dem. Det är väldigt spännande för oss och det borde vara fantastiskt för alla brudgummar. – Aleksander Lund, VD Suitopia

Precis som hos en traditionell skräddare tillverkas Suitopias produkter för varje individs passform. Skillnaden är att du själv tar dina mått. På vår hemsida finns tydliga instruktioner på hur varje mått ska tas. Innan du väljer något av våra trevliga italienska tyger, kan du beställa tygprover för 150 kr, som sedan dras av priset när du lägger en kostymorder. Du får ett behändigt måttband på köpet.

Ett par byxor med matchande kavaj kostar 1 800 kr i vårt standardtyg (priset ökar med andra tyger). Du kan addera flertalet spännande tillval, såsom alternativ färg på innerfodret, din egen signatur på insidan av kavajen, knappar för hängslen, mm. Besök vår hemsida, lägg en beställning och erhåll en kostym inom 3-4 veckor. Enkelt, billigt och roligt!

- ENDS -

Contact: