Temaimport.se

SunbeamSystem lanserar en större kompakt solpanel

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 20:37 CEST

SunbeamSystem har mött en fantastisk efterfrågan under våren och populärast av alla solpaneler är 50W  som är lika stor som konkurrenternas 30-40watt .

När nu 60W för 12voltsystem lanseras tror vi att ännu fler kan få ut en högre effekt genom att byta ut sin äldre solpanel.

Data för den nya solpanelen är 1,1kg   60Wp   3,4Imp  17,6Vmp och 735x535mm

Bild:

SunbeamSystem har en mängd fördelar jämfört med äldre typer av solpaneler för båtar.

Cellerna med sin upp till 22% effektivitet möjliggör en 30% mindre solpanel.

Panelerna är mycket lättare och mer flexibla än tidigare flexibla modeller.

Utmärkande är en ren design och hög finish. Vit färg bakom enfärgade mörka celler utan lödningar och ledningar.

Samtliga paneler är tillverkade för att tåla en tuff marin miljö. Hålkragar i rostfritt.

• Flexibel 30o

• 3mm Tunn

• Lätt

• Tål att gå på

TemaImport.se drivs av Susanne och Viktor som har verkat i båtbranschen under flera år. Susanne är utbildad förpackningsdesigner med erfarenhet inom logistik och produktion. Viktor är Civilingenjör inom elektroteknik med delmängd i Naval Architecture. Båda aktiva i båtlivet med många timmar i motorbåt och ofta mer än tusen sjömil med segelbåt varje säsong.
Vi skall representera och vårda varumärken med kvalitetsprodukter. Gärna teknik i framkant som underlättar allas båtliv.
Våra kunder får tillgång till ett nyskapande produktsortiment och en säker leveranspartner med  kunnig support.