FennoScandia Fordonskredit AB

Sund Kreditgivning: CarCash gör det ännu enklare att låna

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 09:08 CET

- Vi har lyssnat på marknaden och inför nu en helt kostnadsfri och ytterligare förenklad ansökningsprocess. CarCash ska alltid vara det smidigaste sättet att kunna låna pengar med bilen som säkerhet, säger Patrick Lund, VD för FennoScandia Fordonskredit som lanserade CarCash vid årsskiftet.

CarCash erbjuder korttidslån under kvalitetsbegreppet Sund Kreditgivning. Låntagaren kan med sin bil som säkerhet, låna 5 000 - 25 000 kr under 30 - 45 dagar. Ett lån på 15 000 kr under 30 dagar kostar 1099 kr.

- Vi ska vara ett prisvärt och tryggt alternativ på lånemarknaden och vill inte blandas ihop med t ex de omdiskuterade s.k. SMS-lånen. Vi har ett helt annat och rejält låneerbjudande och tar därför med omedelbar verkan bort vår SMS-funktion, vilken vi tidigare hade som en extra service för våra kunder, säger Patrick Lund.

Via CarCash webbsida kan konsumenterna när som helst få kontakt med den digitala pantkredittjänsten. Låneansökan fylls i digitalt och beskedet om lånet skickas tillbaka omgående.

- För att inga oklarheter ska uppstå, hanterar vi fr o m nu alla låneansökningar via internet eller smartphone. Och givetvis helt kostnadsfritt för kunden.

- CarCash affärside är att på ett lättillgängligt sätt lösa privatpersoners behov av en tillfällig kassaförstärkning till en rimlig kostnad. Vi har mötts av ett stort marknadsintresse och märker ett tydligt behov av smidiga, digitala krediter med avtalad säkerhet i registrerat fordon.

- Vi kan ofta erbjuda lån, även när banken nekar, säger Patrick Lund.

Förutsättningen för lånet är att låntagaren äger en obelånad, registrerad och försäkrad bil. Låntagaren ställer en avtalad säkerhet i fordonet pantsätts, men låntagaren behåller och disponerar det under hela låneperioden.

- Därmed blir låneprocessen mycket enklare. CarCash har en lånesäkerhet, men hela lånesituationen blir betydligt bekvämare för låntagaren jämfört med en traditionell pantsättning.

- Låntagaren behöver t ex aldrig fundera på integritetsfrågor eller att vardagen blir mer opraktisk och besvärlig. I en normal lånesituation förfogar kunden hela tiden över sin bil, vilket är en innovation på pantlånemarknaden, konstaterar Patrick Lund.

FennoScandia Fordonskredit AB är ett svenskägt företag på marknaden för konsumentlån. Bolaget arbetar enligt regelverket för Sund Kreditgivning, som innebär säkra, trygga, enkla och lättillgängliga lån på rimliga ekonomiska villkor och med hög integritet för låntagaren.

FennoScandia Fordonskredit AB äger och marknadsför tjänsten och varumärket CarCash, som erbjuder lån från 5 000 – 25 000 kr under 30 – 45 dagar med låntagarens bil som säkerhet.

För ytterligare information, kontakta;

Patrick Lund, VD FennoScandia Fordonskredit AB, tel. 08-20 85 60, e-mail, patrick.lund@fordonskredit.se

Vi är en kreditgivare som får vardagen att fungera.
Vi har samlat en kompetent ledning med mångåriga erfarenheter från kreditmarknaden för att bygga morgondagens kredit- och transaktionshus för mindre korttidslån. Vi ligger bakom flera lättillgängliga och innovativa kredit- och transaktionstjänster såväl i Norden som i USA.Vår affärsidé bygger på att lösa människors behov av tillfällig likviditetsförstärkning. Detta gör vi genom att erbjuda lättillgängliga korta krediter mot en underliggande säkerhet. Vi arbetar utifrån nya sätt att tänka, i en traditionell och konservativ bransch.