MPC AB

SUNDSVALL NY SPELORT FÖR MPC STJÄRNGOLF SVERIGETOUR

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2018 07:57 CEST

SUNDSVALL NY SPELORT FÖR MPC STJÄRNGOLF SVERIGETOUR

MPC Stjärngolf kommer till Sundsvall och Timrå. Evenemanget är en landstäckande tour med fem spelorter.
Nu är det klart att Sundvall och Timrå blir värd för evenemanget.

MPC Stjärngolf

En företags- och nätverksgolf utöver det vanliga. Evenemanget har femton års erfarenhet och har utvecklas till en av Sveriges största och mest exklusiva företagsgolftourer. Företag ges en unik möjlighet att med kunder och/eller personal, tillbringa en heldag i sällskap med kända profiler från idrotts-, nöjesvärlden och näringslivet.

Touren har fem svenska deltävlingar som arrangeras Stockholm, Sundsvall, Göteborg, Visby och Malmö med upp till trettiotvå fyrbollsteam och ett tiotal hålvärdar. Finaltävlingen avgörs i Marbella och är en del av Marbella Business Weekend. Vinnaren i Marbella går vidare till Miami.

Premiär för Sundsvall

Sundsvall gör premiär som arrangörsstad för MPC Stjärngolf. Touren är uppdelad per region där Sundsvall är spelort för region norr. Tävlingsbana blir Timrå Golfklubb som är Sveriges nordligaste seasidebana och blev 2009 vald till Årets golfklubb. Boende och evenemangets bankett sker hos Quality Hotell i centrala Sundsvall. Banketten innefattar middag, prisutdelning och underhållning.

- Vi är mycket stolta och glada att MPC Stjärngolf valt oss som partner för evenemanget. Det är ett kvitto på att vi har en produkt i sällskap med golfbanor som Barsebäck, Bro Hof Slott, Kronholmen och Hovås. Stjärngolfen är evenemang utöver det vanliga och vi har aldrig haft något liknande i vår region, säger Per ”Drutten” Engström, klubbchef Timrå Golfklubb.

Ett helhetskoncept

För att vara en spelort på MPC Stjärngolf Sverigetour är det viktigt att kunna visa upp ett bra helhetskoncept där det förutom golfbanan är viktigt med ett starkt nätverk inom näringsliv, kommunikation, boende och konferens.

- Vi har länge varit intresserade av Sundsvall som en av våra spelorter. När våra samarbetspartners presenterade ett koncept där tävlingen sker i Timrå och nätverksträff och bankett i Sundsvalls kommun var saken klar. Vi når ut med bredd i näringslivet och får en unik lösning som passar vår evenemangsprofil och den målgrupp vi vänder oss till perfekt, säger Marcus Palmquist, CEO Partner evenemangsbyrån MPC AB.

MPC Stjärngolf Sundsvall spelas på Timrå Golfklubb tisdagen den 19 juni.

För vidare information om MPC Stjärngolf och evenemanget, kontakta:

MPC AB via mail info@mpcab.se och telefon 08 452 22 30 samt se www.stjarngolfDescription: våg.se

Per ”Drutten” Engström, Timrå Golfklubb, telefon 070-562 92 92.