Bergsala AB

Fritt för publicering
Kungsbacka 101007

Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition

Att fira 25 år med Super Mario är förstås något utöver det vanliga, så för att hylla detta kommer Nintendo att släppa en samlingsskiva kallad Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition. Till Sverige kommer denna jubileumsutgåva den 3 december i år.

Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition består av ett ovanligt snyggt fodral samt en skiva med spelen Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3 och Super Mario Bros.: The Lost Level. Perfekt för alla som vill  spela dessa klassiker på sin Wii.

Denna samling innehåller också en liten bok om Super Mario-spelen och de 25 åren som gått. Som om inte detta vore nog följer det också med en CD som innehåller musiken från Super Mario-spelen. Allt från 80-talets Super Mario Bros. ända fram till 2010-talets Super Mario Galaxy 2.

Kontakta patrik.johansson@bergsala.se så får du en bild på denna fina jubileumsutgåva. Bilden kommer även att läggas upp på Bergsalas FTP.

--•--
Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,4 miljarder spel och mer än 565 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo DSi.
Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se