Ladbrokes

SUPERBOWL XLV

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 12:08 CET

På söndag är det dags för den grillosande och ölskummande folkfesten när Green Bay Packers och Pittsburgh Steelers gör upp i Super Bowl XLV. Duellen äger rum på Cowboys Stadium i Arlington, Texas och evenemanget följdes förra året av runt 90 miljoner tv-tittare enbart i USA.

Steelers är vana besökare i Super Bowl-sammanhang; Pittsburgh-laget tog sin senaste vinst 2009 och är det lag som innehar flest segrar, sex stycken, i tävlingens historia. Packers väntar däremot sedan 1997 på att återigen få lyfta en blänkande Vince Lombardi Trophy. Green Bay Packers kan dock gå med huvudet högt, laget toppar statistiken över flest vunna NFL "World Championships" med sina tolv segrar.  Packers är favoriter och spelas till 1,66 gånger pengarna.

“Steelers coach, Mike Tomlin, har fått beröm för sitt tuffa sätt att träna upp lagets rookies, och vi kan bara vänta och se vad detta kan göra för deras insats på söndag. Quarterbacken och klippan Ben Roethlisberger står nu redo att leda Steelers till ännu en seger, och chansen finns för "Big Ben" att ta hem sin tredje Super Bowl-titel” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds – Super Bowl

Pittsburgh Steelers  2,30

Green Bay Packers  1,66

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com