Superfruit Scandinavia AB

Superfruit lanserar - Blueberry Powder 90g

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 08:10 CET

Gör din egen Blåbärs-smoothie eller berika frukostyoghurten med Superfruits antioxidantrika och 100% naturligt frystorkade blåbärs pulver. Ett enkelt sätt att göra din morgon lite godare och din dag lite piggare.

Information Blåbär: Frukten Blåbär/ Vaccinium myrtillus L. är rik på näringsämnen, speciellt antioxidanter. Superfruits Blåbär växer vilt och plockas i de Nordiska länder och kring Östersjön. Blåbären är kända för sin antioxidativa förmåga att bidra till hjärt- och kärlhälsa i allmänhet. Superfruits Blueberry-pulver är gjort på hela frystorkade vilda Blåbär, är osötat och innehåller inga tillsatser.

Frukt och Hälsa: Antixodianter i frukter som t ex Antocyaner i Blåbär har en antioxidativ effekt som kan skydda kroppens celler och bidra till en god hälsa.

ORAC: Superfruits Blueberry-pulver har ett uppmätt antioxidantionsvärde enligt ORAC på 484 μmolTE/g. ORAC betyder Oxygen Radical Absorbance Capacity och är en internationell metod för att mäta frukters antioxidativa förmåga.

Kosttillskott
Rekommenderat intag: 1 Skopa (ca 3g) dagligen. Blåbärspulvret tillsätts med fördel i juice, andra drycker, yoghurt samt smoothies. Rekommenderat dagligt intag bör ej överskridas.

Ingredienser: Ekologiskt frystorkat Blåbärspulver (Vaccinium myrtillus L.).

Ursprungsland: Nordiska länderna samt Polen.

Innehåll:
90g (Motsvarar ca 630g färska Blåbär.)

Förvaring:
Förvaras torrt i rumstemperatur och oåtkomligt för barn. Öppnad förpackning bör förbrukas inom 30 dagar.

Försiktighet: Produkten bör inte tas av personer som vet med sig att de är överkänslig mot blåbär eller andra skogsbär. Kosttillskott ersätter inte en varierad kost.

Näringsdeklaration:
Per 3g

Kcal 5
Kolhydrater 1g
varav socker1g
Protein 0,1g
Fett 0,1g
Vitamin C 3,6mg (4,5%*)
Antocyaner 102mg
ORAC >1400 µmoTE
* % av Rekommenderat dagligt intag.

Finns i din hälsofackhandel och på www.superfruitstore.com

Gå direkt till Blåbär på superfruitstore