System Technology Sweden AB

testar rubrik

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2017 14:46 CET

IPC3 är en prestandabomb i ett mycket kompakt (19 x 16 x 4 cm) och elegant helgjutet chassi. Med den senaste strömsnåla Kaby Lake Core i7-7500U processorn, upp till 32 GB DDR3L-minne, inbyggd 3-D grafikacceleration och stöd för både bild och ljud via en HDMI 1.4a samt en DisplayPort 1.2 med upp till 4k-upplösning på bägge portarna. Utöver Core i7 kan den levereras med i5-7200U. Effektförbrukningen ligger mellan 6 och 24W, (15W TDP)

Det finns även rikligt med portar som dubbla Gigabit Ethernet, 4 USB 3.0, 2 USB 2.0, 3 RS-232, WiFi 802.11ac, Bluetooth 4.0 samt analogt (2.0) och digitalt ljud med (7.1 S/PDIF).

Via den utbytbara FACE-modulen på framsidan kan den utrustas med ytterligare funktioner, alternativt med egenutvecklad I/O. Alla interna bussar finns tillgängliga och en designguide för egen utveckling finns att ladda ner. CompuLab har ett antal olika FACE-moduler som Opto-LAN (SFP), CAN, PoE, CCTV, RS232 och miniPCIe

Internt finns en SATA3 anslutning för 2.5” hårddisk/SSD, 2 mSATA3, 1 M2-B-key, 1 mini-PCIe med SIM-korthållare, allt åtkomligt via en smidig servicelucka på undersidan.

Leveranserna beräknas starta i slutet av februari 2017. Samtliga IPC-modeller har 5 års garanti.

Bilder på produkterna finns för nerladdning på: www.systemtech.se/nyheter
För ytterligare information kontakta: Richard Klingspetz: richard@systemtech.se

SYSTEM TECHNOLOGY SWEDEN AB