RFM BRANDS

Superlotion för hela kroppen från c/o Recipe for men

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 10:35 CET

Ta upp kampen mot torr hud över hela kroppen. Säg hejdå till torra armbågar, händer, knän och fötter. Denna djupt återfuktande kroppslotion är mer än en vanlig fuktkräm. Den närande och mjukgörande formuleringen med sheasmör, glukosderivat och glycerol erbjuder avancerat skydd mot torr, narig och stram hud. Den innehåller även lugnande ingredienser som motverkar irritation och hjälper till att lugna irriterad hud. Multi-Function Super Lotion är perfekt som fuktighetskräm för hela kroppen, men den kan också appliceras punktvis på särskilt utsatta områden.

Nyckelingredienser
Sheasmör: återfuktande, lugnande och mjukgörande.
Glukosderivat: Återfuktande, fuktbalanserande, motverkar stramhet och torr känsla.
Glycerol (glycerin): Kraftfull, effektiv, långtidsverkande återfuktare som “låser in” fukt i huden. Verkar samtidigt lugnande och ger produkten en “rik” och skön konsistens.
Allantoin: motverkar irritation och lugnar.

Instruktioner
Använd varje dag, över hela kroppen eller på särskilt torra områden som armbågar, händer, knän och fötter.

Pris och tillgänglighet
99 kr/200 ml. Finns på Apoteket från och med oktober 2013.

Maria Pettersson
maria.pettersson@recipeformen.com
073 638 54 52

“Den svenska vintern är vår bästa vän. Vi testar alla våra produkter under förhållanden som huden avskyr”.

c/o Recipe for men är ett samarbete mellan svenska hudvårdsföretaget Recipe for men och Apoteket. Genom att kombinera Recipe for mens produktexpertis och Apotekets höga kvalitetskrav har vi tillsammans skräddarsytt ett helt nytt koncept för manlig hudvård i apoteksmiljö. Serien är speciellt anpassad för män som lever i det nordiska klimatet och består av 11 produkter som tillsammans rengör, återfuktar och skyddar hela kroppen.