Supersavertravel

Supersavertravel får ny design

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 06:50 CEST

Onlineresebyrån Supersavertravel får ny modernare layout. Målet med den nya designen är att skapa en sajt som känns modern och som förbättrar kundupplevelsen. Projektet har varit omfattande och man har använt sig av både kundundersökningar och fokusgruppundersökningar för att kunna tillgodose kundernas behov.

Supersavertravel går mot nyare, modernare tider med en helt ny layout för sajten. De karaktärisktiska färgerna och loggan är den samma som tidigare så kunderna kommer att känna igen sig, men i övrigt är sajten helt ny. Den nya layouten lanseras på Supersavertravel i Sverige samt Supersaver i Danmark, Norge, Finland och Nederländerna.

- Vi vill skapa en modern sajt som är bra strukturerad, tilltalande och användarvänlig, samt att det ska vara lätt för kunderna att navigera på sajten. Självklart vill vi även att detta ska ge en effekt på försäljningen. Kunderna ska snabbt och enkelt hitta vad de söker efter, säger Marléne Wallberg, Marknadsdirektör på Supersavertravel.

I juni år 2011 började arbetet med en kundundersökning för att få veta hur kunderna upplever sajten och de tjänster som erbjuds.

- Kunderna har ett behov av att sajten är snabb, modern och strukturerad, vilket vi levererar idag med den nya designen. Att vi i grund och botten har ett bra utbud av produkter och tjänster är en självklarhet för oss och det arbetar vi ständigt med att förbättra, avslutar Marléne Wallberg, Marknadsdirektör på Supersavertravel.

*Om kundundersökningarna: 16 000 personer fick svara på en webbenkät om hur de upplever sajten och våra tjänster. Denna information togs sedan vidare till fokusgrupper där 30 personer deltog totalt vid tre olika tillfällen. Undersökningarna utfördes under perioden juni 2011 – mars 2012.

För mer information kontakta:
Marléne Wallberg, Marknadsdirektör
Tel: +46 (0) 733 12 80 90
E-post: marlene.wallberg@etraveli.com

Om Supersavertravel

Supersavertravel är en av Nordens största Internetresebyråer och erbjuder flygbiljetter, hotell , flyg+hotell och hyrbilar. Supersaver finns representerat i fem länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland och Holland.

Supersavertravel ingår i Nordens största Internetresebyråkoncern, European Travel Interactive (eTRAVELi) med högst marknadsandelar i Norden. 2011 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder kronor på 5 marknader.