RNT Nutrition AB - Distributör av Vital Health Foods

Supershot ger mångfald!

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 15:01 CET

Är du en av dem som börjar dagen med en god fruktshot Vital Elixir? Då är du också en av de som ökar dina chanser att faktiskt hålla dig på topp i vinter! Ju mer frukter vi äter - ju bättre blir resultatet. Men det är skillnad på frukt (äpplen) och frukt (päron). Men det där vet ju du..

Det är kanske därför du börjar dagen med färgstarka Granatäpplen, Gojibär, Maca, Svarta vinbär, Alfalfa, Ginseng och Lakritsrot - allt i en välsmakande liten shot!

Richard Hallgren startade efter sin idrottskarriär upp RNT Nutrition AB. Jag hade själv dålig erfarenhet eftersom jag inte skötte kosten alls så bra som jag borde. Detta innebar att jag var småskadad, krasslig och trött alldeles för ofta. Man äter mest för att mätta magen och kopplar inte prestation till näringsintag.

Det jag var sämst på var att äta frukt, grönt och bär. I förebyggande syfte bör man ju äta minst 5 frukter om dagen - men vem gör det varje dag? Dessutom är kvaliten på frukt i Sverige inte i närheten av den man får i varmare länder berättar han.

Frukt, grönt och bär innehåller ett naturligt mångfald av näringsämnen som är omöjligt att få via ett vanligt multivitaminpreparat. Vital Elixir består av starka koncentrationer av dessa sju frukter och bär där man säkerställer att alla nyttiga ämnen från frukterna finns i höga doser.

Vårt rekommenderade pris till konsument är 275 kr och en flaska räcker upp till 50 dagar vilket innebär att man inte skall behöva betala mer än 5-6 kr per dag för sin multi-fruktshot. Om man som jag älskar att göra smoothies kan man krydda sin smoothie med att ha i en shot - då blir det extra nyttigt och gott! Tyvärr blir det endast några dagar i veckan som jag hinner mixa en smoothie och då tar jag en dubbel shot Elixir istället avslutar han.

Tips på läsvärd läsning (om kost och hälsa)

För akademikern: Göran Peterssons rapporter till Cancer & Allergifonden (Googla "antioxidanter göran petersson" eller The Lancet http://www.thelancet.com/home och Pubmed (Medicinska sökdatabaser) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

För hälsofreaks: Martin Ingvar & Gunilla Eldhs böcker ex "Hjärnkoll på maten"

För matupplevelse: Helena Nybloms böcker ex "Supermat - Vägen till friskare liv!"

Ända sedan 1947 har Vital Health Foods tillgodosett människors behov av kvalitetsprodukter för välbefinnande och hälsa. Vital är Afrikas största företag inom hälsokost. Företaget är familjeägt och går i arv från generation till generation. Grunden lades redan 1947 då paret Jack och Julie Grieve ville skapa något som bidrar till en bättre värld. ”För att växa sig starka och må bra behöver människor näring och omsorg” var mottot. Produkterna finns idag att köpa via hälsobutiker såsom Life och Hälsokraft. RNT Nutrition är ett svenskt företag som marknadsför Vitals produkter i Norden. Läs gärna mer på hemsidan http://www.vitalhealth.se