Epson Sverige

Supersnabb storformatsskrivare producerar bilder med exceptionellt hög standard

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2016 13:01 CET

Nu avslöjar Epson den senaste modellen i SC-P-serien, SC- P20000. Denna kombinerar ny supersnabb utskrift med samma överlägsna kvalitet som tidigare och är idealisk för att skapa verklighetstrogna, precisa foton i storformat. Skrivaren är både enkel och bekväm att använda och erbjuder en rad innovativa teknologier.

SC-P20000 är designad för fotografer, fotolabb och tryckerier som söker efter en in-house-lösning som kan skapa högkvalitativa foton, POS-material och skyltar.

Detta ger användarna möjlighet till hög produktivitet utan att kompromissa på kvaliteten. Skrivaren levereras med ett PrecisionCore Micro TFP printhuvud för högsta tänkbara kvalitet även med inställningar för enklare utskrifter. Detta tillsammans med högpresterande teknologi för mediahantering så som den nyutvecklade kamerabaserade pappersstabilisatorn och rullsystemet som säkerställer att skrivaren körs exakt och precist.

Richard Garp, Business Account Manager på Epson i Sverige säger: Vi förstår att marknaden har väntat länge på en efterföljare till den populära Epson Stylus Pro 11880, och med SC-P20000 har vi skapat en passande ersättare. Denna skrivare kombinerar ny överlägsen utskriftshastighet med samma höga utskriftskvalitet som våra kunder blivit vana vid att vi levererar när vi lanserar en serie med nya funktioner.

För att kunna leverera den höga kvalitet som förväntas från marknaden har SC-P20000 en rad funktioner som säkerställer de mest verklighetstrogna, precisa och pålitliga resultaten. För fantastisk färgåtergivning har ett nytt 10-färgers Epson UltraChrome Pro-bläck skapats som ständigt levererar fantastiska bilder och tryck. Svart blir djupare och mättat tack vare de nya Photo och Matte Black-bläcken med hög densitet som ger bättre graderingar och reducerad grynighet tack vare multi-size droplet-teknologin (MSDT), medan ett nytt dubbelt så stort printhuvud som ger högre hastighet, färre vibrationer och mer exakt placerade bläckdroppar.

För att säkerställa att utskrifterna alltid blir korrekta utan dyra tillägg ger Epsons färgkalibreringssystem användaren möjlighet att enkelt hantera färgreproduktion.

SC-P20000 skapar inte bara fantastiska utskrifter utan är även smidig att underhålla och hantera. Att komma igång är enkelt med en illustrerad användarhandbok och LCD panel i färg. När det kommer till att hantera, byta och ändra media är processen för detta mycket snabb och lätthanterlig. Under utskrift är det enkelt att följa processen och kontrollera kvarvarande media genom det genomskinliga fönstret. När utskriften är klar placeras skrivarhuvudet i rengöringsstationen så att det enkelt kan rengöras av användaren för att spara på underhållskostnaden.

Arbetsflödet och effektiviteten kan ytterligare förbättras med hjälp av en Adobe PostScript-modul som extra tillval. Som option finns även hårddisk vilket möjliggör repetitiva jobb direkt från skrivarens kontrollpanel utan användandet av extern dator.

SC-P20000 finns tillgänglig från mars 2016 och rekommenderat cirkapris är EUR 10.995 ex moms.

Om Epson

Epson är ett ledande globalt teknikföretag som strävar efter att främja innovation och överträffa kundernas förväntningar inom utskrifter, visuella kommunikationer, livskvalitet och tillverkning. Epsons sortiment sträcker sig från bläckstråleskrivare, utskriftssystem och 3LCD-projektorer till industrirobotar, smarta glasögon och sensorsystem som baseras på kompakt, energisparande och högprecisionsteknik.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation och har nästan 72 000 anställda i 93 företag världen över. Epson är stolt över sina bidrag till de samhällen där man är verksam och sina kontinuerliga insatser för att minska miljöpåverkan.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu