Kanal 11

Superstylisten Jonas Hallberg leder Top Model

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 09:17 CEST

Stjärnornas favoritstylist Jonas Hallberg leder den nya omgången av Top Model som sänds på Dplay och Kanal 11 i höst. Inspelningarna av det internationella succéprogrammet börjar den 28 maj i Portugal.

Nu drar inspelningarna av Top Model igång i den vackra strandbyn Estoril strax utanför Lissabon i Portugal. 18 stolta, självsäkra och kurviga skönheter från Sverige, Norge och Danmark har påbörjat sin resa till det 800 kvadratmeter stora hus där de kommer att tillbringa de kommande veckorna.

Top Model leds av en jury bestående av den svenska superstylisten Jonas Hallberg, den danska artisten och tv-profilen Lina Rafn och den framstående norska modebloggaren Janka Polliani

-Vi är väldigt glada över att Jonas Hallberg ska leda Top Model på Dplay och Kanal 11. Han är en inspirerande person med en härlig, positiv energi och framför allt har han med sina många år i modeindustrin enormt värdefulla kunskaper om vad som krävs för att lyckas internationellt som toppmodell, säger Axel Eriksson, programdirektör Discovery Networks.

-Deltagarna är fab, och jag ser så mycket fram emot att se vad de kan göra framför kameran. Kurviga babes är precis vad modebranschen längtar efter och behöver. Jag är övertygad om att vi kommer att hitta minst en ny Top Model-superstjärna bland våra tjejer, säger Jonas Hallberg.

Deltagarna kommer att få lära sig allt om vad som krävs för att bli en framgångsrik modell, och varje vecka ställs de inför nya utmaningar. Den flitigt anlitade och hyllade modefotografen Joona Laulajainen, som fotat för modeföretag som Acne och H&M, är Top Models husfotograf och kommer att plocka fram tjejernas bästa sidor.

Vinnaren av Top Model belönas med ett kontrakt hos den Londonbaserade modellagenturen Milk som uppmärksammats för sitt stöd för kampanjer som #StyleHasNoSize och nu aktuella #IamMe. Hon får också pryda omslaget till det internationella modemagasinet Slink Magazine, som ges ut i 16 länder.

Top Model produceras av Sto-Cph för sändning på Dplay och på Kanal 11 i höst.

Kanal 11 blev en del av Discovery Networks Sweden den 1 juni 2013. Kanal 11 riktar sig huvudsakligen till en ung kvinnlig målgrupp med fängslande, snackisvänlig  och berörande underhållning. Programutbudet består av bland annat av de färgstarkaste sitcom-serierna, drama, underhållning och reality.