Eurosport

Supertrio guidar genom årets friidrottsfest

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2017 16:01 CEST

Äntligen är det dags för årets stora friidrottsfest när VM i London drar igång under fredagen. Svensk friidrott är hetare än på mycket länge och Eurosport satsar med den vassa supertrion Jonas Karlsson, Sanna Kallur och Tommy Åström på plats i London.

Daniel Ståhl, Armand Duplantis, Andreas Kramer och Lovisa Lindh. De nya svenska friidrottsstjärnorna är många och bra och därför kommer VM i London (4-13 augusti) synnerligen efterlängtat.

Lägg därtill Usain Bolts sista show, Mo Farah på hemmaplan och en massa annat – VM kommer att bli en grym fest! Bäst upplever du den festen i Eurosport 1 som sänder från alla pass under hela VM.

Till London skickar vi rutinerade kommentatorsduon Jonas Karlsson och Tommy Åström, flankerad av förra häckesset Sanna Kallur som nu gör debut som tv-expert efter sin hyllade sprintkarriär.

Tävlingarna följs som sagt i Eurosport 1 och Eurosport Player och för den som vill se highlights och ställa frågor till våra kommentatorer går det att göra på Facebook och Twitter via @EurosportSE.

SÄNDINGSSCHEMA:

19:30-23:00 Eurosport 1

Måndag 14 augusti

18:35-20:00 Eurosport 1, det bästa från VM

Eurosport ingår i Discovery Networks Sweden som ägs av Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK), världens största mediaföretag inom nonfiction och som via 155 tv-kanaler når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier. Eurosport är sedan årsskiftet det nya Home of the Olympics, med rättigheterna att sända Olympiska spelen 2018, 2020, 2022 och 2024.

Kanalerna Eurosport 1, Eurosport 2 och Eurosportnews når över 236 miljoner tittare i 94 länder i Europa, Asien-Stillahavsområdet, Afrika och Mellanöstern.