Touchify Solutions AB

Sust och Appfly Cloud i samarbete under Almedalsveckan

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 16:50 CEST

Sustainable Innovation (Sust) jobbar med teknikutveckling och intelligenta energilösningar, men också med lösningar som hjälper vanliga energianvändare att bli mer medvetna och ändra sina beteenden. Projekten visar i verklig miljö hur vi kan forma en effektivare och mer hållbar framtid. Sust initierar, formar och genomför projekten i nära samverkan med medlemsföretag, innovatörer, forskare och andra intressenter.

Touchify Solutions skapar digitala kanaler och tjänster som förbättrar och förenklar deras kunders interna och externa kommunikation genom sin cross platform-miljö Appfly Cloud.

Sustainable Innovation har nu i samarbete med Touchify Solutions byggt en fungerande prototyp i Appfly Cloud, där man i realtid kan se elförbrukning, temperatur, med mera i deras försökshus. Att använda öppna standarder innebär möjligheter för vem som helst att skapa vyer, produkter och tjänster mot samma miljö. Med prototypen har Touchify Solutions därmed kunnat skapa en direkt koppling mot IEA's system med sina tjänster för mobiltet.

Prototypen visas upp under Almedalsveckan i samband med det Vinnova-finansierade projektet Intelligent energianvändning. Man bjuder in till samtal om standarder för Internet of Things och om komplexiteten när alla maskiner är uppkopplade. Vilka tekniker vågar man satsa på? Diskutera med forskare, utvecklare, larm- och värmeteknikleverantörer i projektet.

Plats: Teaterskeppet i Visby hamn

Peter Haddäng (CEO)