Suzuki

Suzuki Kizashi utsedd till ”bästa köp” av amerikanska Consumers Digest.

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 16:51 CET

Suzuki Motor Corporation meddelar idag att 2011 års Kizashi utsetts till ”bästa köp” av det inflytelserika amerikanska magasinet Consumers Digest. Tidningens specialområde är kartläggning av konsumtionsprodukter.

Av alla de 250 utvärderade bilar, som ingick i studien och som kartlade hur föraren värderade komfort, ergonomi, formgivning, interiör trivsel, säkerhet, garantier, driftskostnader samt inköpspris, utsågs Kizashi till ”bästa köp” i klassen familjebilar – en av 12 klasser.

Ytterligare upplysningar kan hämtas på http://suzukiauto.com/ vilket är Suzukis amerikanska dotterbolags hemsida.

2010-11-12

SUZUKI SVERIGE

Håkan Engström

076/789 30 20

hakan-engstrom@telia.com

Suzuki Motor Corporation, med huvudkontor i Hamamatsu, Japan, är världsledande tillverkare av småbilar och världens tionde största tillverkare. Företaget, som grundades 1920, har idag 51 500 anställda runtom i världen och bedriver verksamhet i

196 länder samt har produktionsbaser i 23 olika länder. Under räkenskapsåret 2009/2010 låg försäljningsintäkten (netto) på € 18,8 miljarder och rörelsevinsten på € 605,03 miljoner. I fjol sålde företaget drygt 2,35 miljoner bilar och 3,02 miljoner motorcyklar samt ATV. Med företagets tre affärsområden – bilar, motorcyklar och utombordsmotorer – har man försökt förkroppsliga sin affärsidé i uttrycket ”Way of Life!” som står för varumärkets hörnpelare ”excitement, ”straightforward”, ”value”, ”sporty” och ”spirit”.