Studieförbundet Vuxenskolan

SV får ny kommunikationschef

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 15:00 CEST

John Hillstierna tillträder den 21:a augusti tjänsten som kommunikationschef vid Studieförbundet Vuxenskolan. Han kommer då närmast från en kommunikationstjänst vid Danderyds sjukhus. 2007 –
2009 arbetade han på Regeringskansliet bl a som pressassistent i stasminister Fredrik Reinfeldts stab.

- John Hillstiernas erfarenhet från såväl internt som externt kommunikationsarbete är viktigt när SV nu går vidare med att stärka vår position som en ledande kraft i folkbildningssverige. Vi har stora utmaningar på kommunikationsområdet och jag känner att John är rätt person att driva dessa, säger Niklas Lundgren, förbundschef på SV.

- Min grundvärdering är att alla människor ges möjlighet att utvecklas och lära sig nya saker. Att växa
handlar också om att få delaktighet och inflytande i samhället. Det kommer att bli spännande att få jobba inom SV och folkbildningen med dessa frågor. SVs bredd och förankring i hela landet är en viktig del i varumärket Studieförbundet Vuxenskolan, säger John Hillstierna.

För ytterligare kontakt

- Niklas Lundgren, förbundschef på SV, niklas.lundgren@sv.se, 0708 -553 065