Noga Sökmotoroptimering

Svårare att synas i Googles sökträfflista

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 09:11 CEST

Bolag som saknar strategi för att synas på nätet riskerar på sikt att helt slås ut. Idag fattar vi till mycket större del våra köpbeslut baserat på information vi hittar på nätet. Och med större konkurrens om utrymmet upplever många företag det svårt att tränga igenom.

"Det gäller så klart att synas där kunderna söker, säger Andreas Lyxell, VD på NOGA. Marknaden fullkomligt bubblar av företag som upptäckt att de kan öka sin lönsamhet genom att synas bättre på internet. Men det råder tuff konkurrens om utrymmet och många är därför frustrerade över att inte riktigt lyckas synas där de vet att kunderna söker."

NOGA har under senaste året tecknat samarbetsavtal med sju reklam- och webbyråer. Genom samarbetet får byråernas kunder hjälp att synas i Googles sökträfflista. NOGA tecknade alldeles nyligen samarbetsavtal med Capo Marknadskommunikation och Sweet Media Interactive – två webbyråer verksamma i Jönköping, Göteborg och Stockholm. Uppdraget är att hjälpa Capos och Sweet Medias kunder att skapa affärsnytta genom bättre synlighet på internet. Och det handlar inte bara om e-handlare utan lika mycket om tillverkande bolag och tjänsteföretag som vill nå fram med sina produkter och tjänster. Allt fler företag upptäcker också att man genom att synas på nätet även kan attrahera framtida medarbetare och intressenter. Oavsett om vi företräder ett företag eller söker som privatpersoner, så tar vi idag oftare beslut baserat på information från nätet.

"Då räcker det inte att bara ha en modern webbplats. Det gäller att se till att det är just din webbplats som syns bäst när någon söker efter den tjänst eller vara som du vill sälja. Är det din produkt eller tjänst som syns – ja, då ökar ju så klart möjligheten att få sälja", avslutar Andreas.

Om NOGA
Vi hjälper våra kunder att skapa affärsnytta och lönsamhet på nätet. Vi arbetar varumärkesbyggande och hjälper våra kunder sticka ut ur mängden. Men vi stannar helst inte där. Med ett starkt varumärke och rätt besökare på webbplatsen gäller det att även ta hand om besökarna och förmå dem att bli kunder. Som Google Partner använder vi branschens bästa metoder för att alltid ge maximal avkastning på kundernas investeringar. För det är ju fler affärer och ökad lönsamhet för våra kunder som vårt arbete egentligen handlar om. NOGA startades 2009. Vi är idag elva medarbetare och har vårt huvudkontor i Jönköping.

Andreas Lyxell, VD
andreas.lyxell@noga.se