BIG CHANGE INFORMATION MANAGEMENT AB

Svårt att hitta delar till din Vintage bil?

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 16:09 CET

Projektet Vintage car Parts behöver DITT stöd på www.bigchangewill.com för att kunna bygga en global plattform för motorhobbyn med bl.a reproduktion av bildelar och med stöd av 3 D teknik.

Efter det lyckade projektet „Yogamakes“, www.yogamakes.com som bildade ett AB och Scandinavian Spruce Beer som ligger i startgroparna att bilda bolag behöver nu Vintage Car Parts stöd av DIG för att kunna etablera en global plattform som ger verktyg och förutsättningar för verksamma intressegrupper inom motorhobbyn att katalogisera och göra affärer med reservdelar till udda fordon.

Marknadsplatsen ska vara användbar i samtliga led för såväl etablerade verksamheter som garageförsäljning. Affärer behöver en lokal förankring och förnyelse som drivs av gräsrötternas behov inom motorhobbyn.

Jonas Engström "Vi är uppstickare som skiljer oss från mängden och kommer erbjuda följande:

•  Intressegrupper (dela kunskap & rådgöra)

•  Katalog (leta & hitta delar)

•  Marknadsplats (försäljning & betalning)

•  Verkstad (gå ihop & tillverka delar)

Vår mission är att starta ett globalt forum med syfte att identifiera, söka & underlätta försäljning av äldre eller nyproducerade klassiska bildelar som är svåra att få tag på eller ej värt besväret att tillverka förutom än i större volymer. Vi avser utnyttja 3D teknik för att reproducera delar eller att fram verktyg som inte går att få tag på för tillverkning som komplement. Vi upplever ett snabbt växande intresse för ett pålitligt affärsstöd som uppmuntrar rättvist samarbete mellan olika parter inom motorhobbyn, Vi finns på Facebook  https://www.facebook.com/VintageCarParts och vi söker hjälp med finansiering för uppstart med crowdfunding på BigChangeWill.com. http://bigchangewill.com/vintage-car-parts."

Sätt Sverige på världskartan för innovativa företag. Skapa nya arbetsplatser genom DITT stöd som DU dessutom blir belönad för.

BigChangeWill.com är en plats för kreativa människor och deras idéer. Det är här det händer. Här möter sköna idéer sina supporters och får liv genom donationer.