BRANDOS

Svårt att hitta sandaler och flip-flops inför sportlovsresan till solen

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2010 17:30 CET

De som vill förse sig med snygga och ändamålsenliga sandaler och flip-flops inför sportlovsresan till solen har just nu inte mycket att välja ifrån. Utbudet i vanliga butiker och varuhus begränsas till säsongens vinter- och vårskor. Sommarskor, sandaler och flip-flops med stort urval kan emellertid beställas i skobutiker på nätet. Det rekommenderas att vara ute i god tid innan semesterna börjar.

Sveriges största skobutik på nätet, BRANDOS.se erbjuder överlägset flest modeller för alla tillfällen oberoende av årstider.

“Om vi tittar enbart på kategorierna som passar för solresan, så har vi just nu 60 olika modeller av flip-flops i lager både för tjejer och killar, ungefär 330 olika modeller av sandaler och sandaletter samt 90 modeller somriga barnsandaler. Även om leveransen är snabb och bara tar några dagar, är det viktigt att komma ihåg att beställa i god tid. Då hinner man fortfarande byta till annan storlek eller modell”, säger Karl-Johan Pantzar, VD på BRANDOS.se.

Att köpa skor på nätet har blivit allt vanligare de senaste åren, mycket tack vare det större utbudet. BRANDOS bjuder på fri frakt och fria returer, och kunden har rätt till 30 dagar öppet köp. Skorna kan även bytas till annan storlek eller annan modell utan extra kostnad.

BRANDOS.se säljer kvalitetskor från 230 kända varumärken. Sandaler och flip-flops kommer till exempel från Havaianas, Adidas, Nike, Roxy, Reebok, Reef, Tommy Hilfiger, Bruuns Bazar, Columbia, Quiksilver, Keen, Merrel och Teva.

För högupplösta skobilder, kontakta: press@brandos.com

För mer information, kontakta:
BRANDOS.se, Karl-Johan Pantzar, VD,karl-johan.pantzar@brandos.com +46(0)73 980 80 65

Om BRANDOS

BRANDOS har sedan starten 2006 vuxit till Nordens största skobutik på nätet. BRANDOS har ett av Europas största online-sortiment med över 6200 modeller från drygt 230 skomärken och erbjuder därmed skor till alla för alla ändamål. Försäljningen sker genom fullständigt landsanpassade nätbutiker i sju länder: Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Belgien. Till skillnad från många andra nätbutiker har BRANDOS fri frakt och fria returer samt öppet köp i 30 dagar vilket ger kunden möjlighet att prova skor hemma utan kostnad. För mer information se: www.brandos.se

Följ BRANDOS på Facebook http://www.facebook.com/brandos.se och Twitter: http://twitter.com/brandos_se